سخنگوی سازمان تعزیرات اعلام کرد: هشدار به فروشندگان گرانفروش پوشاک برند خارجی

سخنگوی سازمان تعزیرات با هشدار به فروشندگان متخلف پوشاک برند، گفت: ما دوست نداریم به سمت تعطیلی و برخورد قضایی با واحدهای تولیدی حرکت کنیم، اما این حمایت نباید منجر به تضییع حقوق مصرف کننده شود.

سیدیاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری  به بیان آمار سازمان تعزیرات حکومتی طی ۸۳ روز نخست سال جاری، گفت: در ۸۳ روز نخست سال جاری (تا ۲۱ خردادماه) ۱۲۰ هزار و ۶۴۱ پرونده وارده به تعزیرات داشته ایم و ۱۰۷ هزار و ۸۲ پرونده مختومه شده است و کل مانده پرونده‌های سازمان ۵۶ هزار و ۴۵۵ فقره می‌باشد.

 


 وی افزود: متخلفان در این ۸۳ روز ۷ هزار میلیارد و ۷۰۳ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شده‌اند. بیشترین پرونده‌ها مربوط به حوزه کالا و خدمات می باشد و بیشترین ارزش ریالی تخلف مربوط به حوزه قاچاق است که مقایسه تعداد پرونده‌های قاچاق و میزان ارزش ریالی نشان دهنده برخورد با قاچاقچیان در سطح کلان است.

 

 

وی در خصوص اخرین اخبار استان کرمان گفت: با متوقف کردن یک کانتینر توسط مامورین نیروی انتظامی مشخص شد بارنامه این کانتینر مربوط به پارچه است اما با توجه به مشکوک بودن رفتارهای راننده، ماموران اقدام به فک پلمپ کانتینر و کشف یک میلیون و ۷۰۰ هزار نخ سیگار کردند و بلافاصله پرونده به تعزیرات ارجاع و مورد رسیدگی قرار گرفت. نهایتا متهم پرونده به پرداخت ۱۹ میلیارد ریال جریمه نقدی و ارزش خودروی حامل محموله محکوم شد و همچنین حکم به ضبط سیگارهای مکشوفه نیز صادر شد.

 

 

 

 

*فرصت یک هفته ای تعزیرات به فروشندگان پوشاک برند برای اصلاح قیمت های نجومی

 

وی با هشدار به واردکنندگان پوشاک برند به کشور گفت: پوشاکی را ۷۹ لیر و ۹۹ که به قیمت روز ۱۷۶ هزار تومان باید به مشتری عرضه می‌کرده اما به قیمت ۴۵۹ هزار تومان به مشتری فروخته است در صورتیکه به قیمت امروز لیر قیمت ۱۷۶ هزار و ۵۰۰ تومان می‌شود که این اختلاف فاحش ۳ برابری با تمام عوارض گمرکی و … در مورد یک پیرهن بچه‌گانه این اختلاف قیمت خیلی فاحش است.

 

وی افزود: ما تمایل نداریم به سمت تعطیلی و برخورد قضایی با واحدهای تولیدی حرکت کنیم، اما این حمایت نباید منجر به تضییع حقوق مصرف کننده شود و قطعاً در دستور گشت‌هایی مشترک ما است و هفته‌آینده از این برند و دیگر برندهای پوشاک بازدید خواهیم داشت و بهتر است که قبل از ورود گشت‌های ما اصلاح قیمت داشته باشند.

 

 

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال