شهرک نساجی و پوشاک در اصفهان تاسیس می شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان از تاسیس شهرک نساجی و پوشاک در این استان خبر داد.

سید حسن قاضی عسگراظهار داشت: هدف از ایجاد این شهرک، استفاده بهینه از ظرفیت ها و تجربه های استان در صنعت نساجی و ایجاد اشتغال انبوه است و این شهرک چرخه ریسندگی تا بافندگی، تولید و توزیع پوشاک را شامل می شود.  

 

به گزارش  ایرنا، وی با اشاره به تشکیل کمیته تخصصی  برای راه اندازی شهرک نساجی و پوشاک، افزود: بنا به تصمیم این کمیته جانمایی احداث این شهرک در زمین های بین پالایشگاه و نیروگاه شهید منتظری اصفهان انجام شده است و این زمین ها در مرحله تغییرکاربری قرار دارد.  

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان  با بیان این که ایجاد چرخه ریسندگی تا توزیع پوشاک ارزش افزوده زیادی برای استان دارد، اضافه کرد: پس از اصفهان، شهرک نساجی و پوشاک اصفهان در کاشان احداث خواهد شد.  

 

وی با بیان این که در بخش های گردشگری، آب، دولت الکترونیک و محیط زیست طرح های کارشناسی و اشتغالزا را تهیه و زمینه سرمایه گذاری در این بخش ها را فراهم کرده ایم، افزود: به دنبال احداث شهرک سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در اصفهان هستیم و در این زمینه با شهرداری اصفهان مذاکراتی انجام داده ایم تا زمین مناسبی را برای احداث آن اختصاص دهد.  

 

قاضی عسگر با اشاره به درآمدزا بودن سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی تصریح کرد : در این بخش می توانیم اشتغالزایی زیادی را ایجاد کنیم زیرا فعالیت در این حرفه به تجهیزات گرانقمیت نیاز ندارد و افراد علاقه مند با تهیه این تجهیزات می توانند در منازل مسکونی خود نیز در این حرفه مشغول به کار شوند.  

 

وی از انجام اقدامات لازم برای تاسیس شهرک ساخت لوازم و تجهیزات پزشکی در اصفهان خبر داد و گفت: اصفهان در زمینه ساخت و تولید لوازم و تجهیزات پزشکی از تجربه و توانایی بالایی برخوردار است و به همین منظور ۵۰ هکتار از زمین های شهرک فناوری واقع در شمال شاهین شهر را به احداث شهرک لوازم و تجهیزات پزشکی اصفهان اختصاص داده ایم.  

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان اضافه کرد : در زمینه توسعه گردشگری و بومگردی کارهای بسیار خوبی در استان اصفهان انجام شده و برای سیاستگذاری در این بخش، شورایی تشکیل شده است.  

 

وی به برگزاری  شورای سیاستگذاری توسعه گردشگری و بومگردی استان اشاره کرد و افزود : امیدواریم بتوانیم تحول چشمگیری را در زمینه گردشگری استان ایجاد کنیم.  

 

به گفته وی اواخر خرداد نمایشگاه بین المللی گردشگری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اصفهان برگزار خواهد شد.  

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال