جای برند در صنعت نساجی استان یزد خالی است

رئیس هیئت مدیره انجمن نساجی استان یزد با اشاره به قدمت طولانی و سابقه درخشان صنعت نساجی در استان یزد گفت: جای برند در صنعت نساجی استان خالی است.

مجتبی دستمالچیان  در ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد با اشاره به اینکه قدمت صنعت نساجی در یزد بسیار است و پارچه‌های منحصر به فردی مثل ترمه و دارایی در یزد به صورت انحصاری تولید می‌شود، اظهار داشت: اکنون هم ۸۰ درصد پارچه رومبلی و ۹۰ درصد روفرشی کشور در یزد تولید می‌شود.

 

به گزارش مهر،  وی با اشاره به فعالیت بالغ بر ۸ هزار واحد نساجی در کشور بیان کرد: بالغ بر ۲ هزار صنعت اکنون در شهرستان یزد مستقر هستند.

 

دستمالچیان عنوان کرد: بازار نساجی و پوشاک در کشور بسیار بزرگ است و بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد اما به رغم اینکه در صنعت نساجی قدرتمند هستیم، نتوانستیم این بازار را به درستی اداره کنیم.

 

وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که داریم صادرات ما از نظر ارزی ۲۵ درصد در سال گذشته نسبت به سال ۹۶ رشد داشته و این نشانگر آن است که این صنعت حتی در تحریم‌ها هم می‌تواند به خوبی کار کند.

 

 رئیس  هیئت مدیره انجمن نساجی استان یزد خاطرنشان کرد: برخی شرکت‌ها به عنوان شرکت دانش بنیان در این عرصه ورود پیدا کرده‌اند در حالی که هیچ ارتباطی با دانش بنیانی ندارند و درخواست می‌کنیم این موضوع بررسی شود و به هر شرکتی عنوان دانش بنیان اطلاق نشود.

 

دستمالچیان تاکید کرد: لازم است پتانسیل‌ها شناخته شود و به طور کامل از آن استفاده شود تا سرمایه‌ها هدر نرود.

 

 رئیس  هیئت مدیره انجمن نساجی استان یزد عنوان کرد: یکی از نیازهای صادراتی صنعت نساجی، بازاریابی درست و شناخت سلیقه بازار جهانی همچنین برندسازی است که لازم است این اتفاق با انجام کارهای میدانی محقق شود.

 

وی خاطرنشان کرد: ۹۷ درصد سود حاصل از پوشاک دنیا در اختیار ۲۰ برند است در حالی که در ایران به واقع در بحث نساجی جای برند خالی است و شاید یک یا دو واحد در ایران صاحب برند باشند در حالی که ظرفیت بسیار بیشتری در این زمینه وجود دارد.

 

دستمالچیان ادامه داد: حتی برخی کشورهای عربی در حال کار روی پوشش‌های اسلامی هستند در حالی که ایران بسیار بهتر و راحت‌تر می‌تواند در این زمینه وارد عرصه شود.

 

وی گفت: درخواست می‌کنیم مجوزی برای تأسیس شرکت تحقیق و توسعه بازار داخلی و خارجی صادر شود تا واحدهای نساجی به جای کپی تولیدات یکدیگر، بتوانند با استفاده از علوم روز، تولیدات جدید عرضه کنند.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال