جهش محسوس در صنایع نساجی و لوازم‌خانگی

«توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل، به‌ویژه در صنایع نساجی و لوازم‌خانگی، امسال برای مردم محسوس خواهد بود.» این جمله‌ای است که وزیر صنعت، معدن و تجارت به‌تازگی در نشست «ستاد اقتصاد مقاومتی با رویکرد رونق تولید» مطرح کرده است.

امسال سال رونق تولید نام گرفته و با توجه به تشدید تحریم‌ها، چاره‌ای جز خودکفایی و توسعه تولید و تجارت نداریم؛ هرچند مشکلات و موانع بسیاری در مسیر تولید و صادرات قرار دارد که باید با برنامه‌ریزی و استراتژی لازم به سرعت حل و فصل شوند. 

به گزارش شاتا، برهمین اساس، رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست «ستاد اقتصاد مقاومتی با رویکرد رونق تولید» با تاکید بر فراگیری و ظرفیت‌های بالای این دو صنعت، از متولیان آنها خواست به‌طور جدی برنامه‌های تحول و تعمیق ساخت داخل را پیگیری کنند، به‌گونه‌ای که در چند سال آینده شاهد حضور برندهای ایرانی در بازارهای مطرح جهانی باشیم.

 

در این نشست مراحل پیشرفت «برنامه توسعه تولید و تجارت صنایع نساجی و پوشاک»، «طرح نوسازی ناوگان تجاری و حمل‌ونقل»، «پیاده‌سازی خوشه‌های صنعتی» و «فعال‌سازی ظرفیت خالی ۲ هزار واحد تولیدی راکد یا نیمه فعال» ازسوی مجریان و مدیران مربوط ارائه شد و مورد بحث و تبادل‌نظر قرارگرفت.

 

گفتنی است درحال‌حاضر فهرستی از محصولات صنعتی که قابلیت ساخت در داخل کشور را دارند، در وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و پس از بررسی با انجمن‌های تخصصی و تولیدکنندگان، داخلی‌سازی آنها آغاز شده است. 

 

 

 

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال