معاون طرح و برنامه وزیر صنعت وعده داد احیای 2 هزار واحد تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل با ترغیب سرمایه‌گذاران جدید

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت می‌گوید: در سال رونق تولید، برای فعال‌سازی ظرفیت خالی در 2 هزار واحد تولیدی راکد، تعطیل یا نیمه‌تعطیل برنامه‌ریزی شده است و سرمایه‌گذاران جدید به‌جای ایجاد واحدهای صنعتی جدید، برای ورود به این واحدها ترغیب می‌شوند.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به هدف‌گذاری‌های انجام شده برای احیای ظرفیت تولید واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل در سال جاری، از ترغیب سرمایه‌گذاران جدید برای احیای واحدهای راکد، تعطیل و با ظرفیت پایین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران به نقل از وزارت صنعت، سعید زرندی در جمع تولیدکنندگان لوازم‌خانگی در اتاق تهران گفت: در سال جاری فعال‌سازی ظرفیت خالی ۲ هزار واحد را هدف‌گذاری کردیم تا آن‌ها را احیا کنیم.

زرندی افزود: به‌جای اینکه سرمایه‌گذار جدید از ابتدا بخواهد یک واحد صنعتی را ایجاد کند، واحدهای نیمه‌تمام یا تعطیل را فعال نماید، لذا در امسال رویکرد ما واحدها ایجادی نیستند.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تعمیق ساخت داخل از موضوعات بسیار مهم برای اقتصاد کشور است و از برنامه‌های وزارتخانه در سال رونق تولید، شناسایی کالاهای وارداتی قابل ساخت در داخل کشور که قابلیت صادرات دارند، است.

زرندی گفت: اجرای برنامه‌های ارتقا کیفیت محصولات تولیدی لوازم‌خانگی و اجرای پروژه ساماندهی و تکمیل محصولات لوازم‌خانگی از برنامه‌های وزارتخانه برای این صنعت است.

او ادامه داد: صنعت نساجی و پوشاک و لوازم‌خانگی، از صنایع است که برای وزارتخانه از اهمیت بالایی قرار دارد و برای این دو صنعت برنامه‌های ویژه‌ای را در نظر داریم.

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت همچنین اظهار کرد: معتقدیم کسانی که دریک صنعت فعال بوده‌اند برای سرمایه‌گذاری، بسیار توانمندتر و موفق‌تر از سرمایه‌گذارهای جدید هستند، لذا تولیدکنندگان این صنعت می‌توانند با ایجاد کنسرسیوم، تولید برخی از قطعات مهم و استراتژیک لوازم‌خانگی که هم‌اکنون برای واردات آن دچار مشکل هستیم را انجام دهند.

او نقش تشکل‌ها و انجمن‌ها برای هماهنگی و هم‌افزایی بین تولیدکنندگان را بسیار مهم و اثربخش توصیف کرد و افزود: در همه تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های وزارتخانه از هم‌فکری و هم‌اندیشی با بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد.

زرندی در این جلسه گفت: تغییرات نرخ ارز، سختی‌های زیادی را برای بخش تولید ایجاد کرد اما در کنار آن، فرصتی برای برخی از صنایع هم ایجاد شده است که باید بتوانیم از آن استفاده کنیم.

او افزود: واردات برخی از قطعات و محصولات دیگر مقرون‌به‌صرفه نیست و به همین دلیل مشکل بازار و عرضه برای برخی از صنایع برطرف شده است که باید با تولید با کیفیت از این فرصت بهره برد.

 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال