مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: ایجاد اشتغال با تکمیل زنجیره تولید در نساجی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به سابقه و قدمت صنعت نساجی در یزد گفت: تکمیل زنجیره تولید در نساجی موجب ایجاد اشتغال و ارزش افزوده خواهد شد.

محمدحسین ریاحی اظهار داشت: یزد شهر نساجی است و قدمت تولید پارچه و فعالیت های مرتبط با نساجی در یزد بسیار بالاست و بیش از هزار سال است.

 

به گزارش ایلنا،  وی با بیان اینکه به‌رغم قدمت بالای فعالیت در این عرصه در برخی موارد نقص و کاستی نیز وجود داشته ادامه داد: در صنعت دوخت همواره دچار مشکل بودیم و به‌رغم اینکه سابقه خوبی در حوزه نساجی داریم، بهترین دوخت و دوزها را در شمال کشور شاهد هستیم.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طراحی های زیبایی نیز در پارچه و صنعت نساجی داریم که در بسیاری از کشورهای دنیا و اروپا عرضه شده اضافه کرد: متاسفانه یزدی‌ها در این زمینه هم جایگاه مطلوبی ندارند و این موضوع نشان می‌دهد که خطه شمال کشور در این عرصه فعالیت چشمگیر و موثری داشته اند.

 

وی با بیان اینکه البته پنبه و پنبه کاری هم مربوط به شمال کشور بوده افزود: اینکه یزد در حوزه نساجی ورود کرده موجب شده تا ارتباط و پیوندی در این میان ایجاد شود و حیف است که عرصه تولید و زنجیره آن در استان ناقص بماند.

 

ریاحی با تاکید بر اینکه بیشتر تولیدات حوزه نساجی مصرف خارجی دارد و بخش عمده آن به کشورهای دیگر صادر می شود تصریح کرد: پارچه های صادراتی بعضا با طرح و رنگ متفاوت به کشور باز می گردد و ارزش افزوده این فرایند را نیز از دست می دهیم.

 

وی با بیان اینکه یکی از زنجیره های دارای ارزش افزوده در حوزه نساجی، طراحی و دوخت پارچه است اظها داشت: بیشترین ارزش افزوده در پوشاک است و پارچه ای که پس از دوخت و دوز استفاده می شود لذا اگر بتوانیم این موضوع را دنبال کنیم و در کشور نهادینه شود، قطعا فرهنگ دوخت و دوز هم بالا می رود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نتیجه این اقدام را افزایش سطح توقع جامعه دانست و عنوان کرد: با این نگاه و رویکرد قطعا برای ارتقای کیفیت بیشتر در تولید، مجبور به رفتارهای کارآفرینانه و ایده های جدید در این عرصه هستیم.

 

وی با اشاره به توانایی بالای واحدهای نساجی در ایجاد ارزش افزوده بیان داشت: حضور بانوان در عرصه نساجی یزد را به فال نیک می گیریم و امید است تبادل فکر و آموزش که سرانجام خوبی دارد بتواند جمعیتی از تحت پوشش کمیته امداد را به عنوان مبلغان اقتصادی استان معرفی کند.

 

ریاحی با تاکید بر انجام کارهای تیمی و گروهی در عرصه تولید عنوان کرد: توصیه دارم زنجیره ای کار شود و اگر به سطح کیفی خوبی برسیم که ارزش افزوده بیاورد قطعا آینده درخشانی هم در انتظار فعالان این عرصه خواهد بود.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال