تهاتر کالای صادراتی با وارداتی در دستورکار قرار گرفته است

استاندار خراسان رضوی گفت: موضوع تهاتر کالای صادراتی با وارداتی با توجه به ضرورت بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور در دستورکار قرار گرفته است.

علیرضا رزم حسینی در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به ضرورت بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور، موضوع تهاتر کالای صادراتی با کالای وارداتی در دستورکار قرار گرفته است تا در صورت جمع بندی نهایی، به صادرکنندگان اجازه داده شود که در قبال صادرات کالاهای خود، کالاهای مورد نیاز جامعه و مواد اولیه کارخانجات را وارد کنند.

 

به گزارش مهر، وی افزود: کشف ۱۰۰ میلیارد تومان کالای قاچاق در خراسان رضوی با توجه به برآورد حجم بالای قاچاق کالا رقم اندکی است لذا باید در این حوزه به صورت جدی تری وارد شد. باید بپذیریم دچار یک سکته اقتصادی شده‌ایم و وارد شدن فشارهای بین المللی به اقتصاد کشورمان، مشکلاتی ایجاد کرده است لذا اقدامات ما باید در جهت کاهش آثار تخریبی این فشارها باشد.

 

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: گزارش ارائه شده درباره طرح ساماندهی پوشاک برند قابل تأمل بود ولی باید در جلسه آتی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارش جامعی درباره میزان اثرگذاری اجرای این طرح بر تقویت تولید داخل ارائه شود تا بتوان ارزیابی درستی در این زمینه داشت.

 

رزم حسینی تصریح کرد: کمیته تخصصی زیرمجموعه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا تشکیل شود تا پیش از طرح موضوعات در جلسه کمیسیون، مسائل در این کمیته بررسی و همه مدیران به جمع بندی کارشناسی برسند.

 

وی تاکید کرد: اگر مدیران به این نتیجه رسیدند که برخی از بخش نامه‌های ملی امکان اجرای شدن ندارد یا با توجه به اقتضائات استانی، اجرای آن به مصلحت نیست، موضوع مربوطه را در سطح ملی پیگیری خواهیم کرد.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال