رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی یزد: قاچاق و نقدینگی مشکل اصلی صنعت نساجی است

رئیس انجمن نساجی استان یزد گفت: قاچاق منسوجات به داخل کشور، عدم امکان تأمین مواد اولیه با کیفیت مطلوب و ارزان، افزایش قیمت تمام شده محصولات از مشکلات صنعت نساجی است.

مجتبی دستمالچیان  با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام رونق تولید اظهار داشت: رونق تولید یعنی توجه ویژه به حوزه تولید برای فروش و عرضه بیشتر به بازار اما زیرساخت های رونق تولید در کشور مشکل دارد.

 

به گزارش ایلنا،  وی با بیان اینکه در شرایط حاضر باید زمینه‌ای فراهم کرد تا صادرات توسعه پیدا کند ادامه داد: با توسعه صادرات می توان برای کشور ارزآوری کرد این در حالی است که افزایش نرخ دلار موجب گرانی قیمت مواد اولیه نساجی شده است.

 

رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع نساجی یزد اضافه کرد: با توجه به خصوصی شدن پتروشیمی، این بخش بجای اینکه تامین نیاز داخل را در اولویت داشته باشد به صادرات و سود بیشتر توجه می‌کند و این موضوع به صنعت کشور به ویژه نساجی آسیب جدی می زند.

 

وی با بیان اینکه فروش محصولات پتروشیمی با ارز آزاد موجب افزایش هزینه‌های تحمیلی بر تولیدکننده نساجی شده است عنوان کرد: لازم است دولت توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشد چراکه صنعت نساجی یک صنعت زنجیره ای است و اشتغالزایی بالایی دارد.

 

دستمالچیان با تاکید بر اینکه شرایط استان یزد ایجاب می کند صنعت نساجی که در گذشته گسترش داشته امروز نیز احیا شود اظهار داشت: مشکل عمده این صنعت در استان علاوه بر قاچاق و مواد اولیه، نقدینگی است در حالی که می توان با تزریق اندک نقدینگی فرصت های شغلی فراوانی را ایجاد کرد.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال