رونق تولید و اشتغال با تقویت صنعت پوشاک و مد

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی قائم‌شهر گفت: اگر از ابتدا به‌جای صنعت نساجی در صنعت پوشاک و مد پافشاری می‌کردیم شاید امروز تجارت و اشتغال پررونقی داشتیم.

پیمان ولی‌پور  از برگزاری کنفرانس ملی نساجی، پوشاک و مد به مناسبت روز جهانی کارگر و سی و ششمین سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر خبر داد و  اظهار کرد: قائم‌شهر یکی از پرخاطره‌ترین شهرهای ایران است که روزگاری با ۷ هزار کارگر نساجی و سالانه ۵ میلیون پارچه تکمیل‌شده بزرگ‌ترین کارخانه خاورمیانه به‌شمار می‌رفت و نساجی قائم‌شهر هم جزء نخستین کارخانه‌های این صنعت در کشور و هم‌زمان با کارخانه نساجی در اصفهان بوده است.

 

به گزارش خبرگزاری آنا، وی با تأکید بر شعار سال که با نام «رونق تولید» از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده گفت: نسخه رونق تولید در صنعت نساجی پوشاک و مد به‌عنوان پرفروش‌ترین و اشتغال‌زاترین صنعت جهان قرار دارد.

 

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر اظهار کرد: اگر ایران از ابتدا به‌جای صنعت نساجی در پوشاک و مد پافشاری می‌کرد، امروز شاید تجارت و اشتغال خوبی را در کشور هم در بخش صنایع نساجی و هم در پوشاک و مد شاهد بودیم.

 

ولی‌پور دستاورد این کنفرانس را که چهارمین کنفرانس منطقه‌ای و نخستین نشست علمی نساجی پوشاک و مد است، ارسال ۱۹۳ مقاله به دو زبان انگلیسی و فارسی در ۱۲ محور فناوری نساجی، کاربرد فناوری نانو در صنعت نساجی، رنگرزی، چاپ و تکمیل، فرش، منسوجات بی‌بافت، کفپوش‌های ماشینی و چرم، طراحی پارچه و لباس، مدیریت، کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار در نساجی، تکنولوژی و فناوری‌های تولید پوشاک و مد، پلیمر، الیاف و مواد پیشرفته، مدل‌سازی و روش‌های پیشرفته در نساجی، کاربردهای نوین منسوجات فنی، پژوهش هنر در نساجی و تکنولوژی و فناوری‌های تولید منسوجات خانگی و مد توسط محققان ایرانی از دانشگاه، پژوهشگاه، سازمان‌های و سازمان‌های نساجی و پوشاک از طریق سامانه کنفرانس به نشانی http://nctaf.qaemiau.ac.ir عنوان کرد.

عضو هیئت‌مدیره خانه صنعت و معدن استان مازندران حضور کارخانه‌های بزرگ و کوچک شهرستان، استان و کشور را همانند دوره‌های گذشته به‌عنوان حامیان این کنفرانس بسیار باارزش دانست و گفت: وجود دانش‌آموختگان این دانشگاه نیز در این کارخانه‌ها ارزش این حمایت را دوچندان کرده است.

 

ولی‌پور با قدردانی از حمایت‌کنندگان این کنفرانس حمایت انجمن‌ها، اتحادیه و تشکل‌های صنفی و دانشگاه الزهرا (ع)، دانشگاه هنر، دانشگاه آزاد اسلامی واحدهای یادگار امام (ره)، تهران جنوب، کاشان، یزد  و انجمن علمی فرش را جزء حمایت‌کنندگان علمی و معنوی این کنفرانس نام برد.

 

وی گفت: در این کنفرانس مانند سال‌های گذشته مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک، چرم و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاونان وزارتخانه، ​رئیس فراکسیون حمایت از صنعت نساجی مجلس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت، رئیس اتاق بازرگانی و دیگر  مسئولان استان مازندران و شهرستان قائم‌شهر و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، کارخانه‌داران، صنعتگران صنعت نساجی پوشاک و مد کشور و استان مازندران، انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی کشوری و استانی و اصحاب رسانه حضور خواهند داشت.

 

دبیر علمی کنفرانس ملی نساجی، پوشاک و مد از برگزاری میزگرد اهمیت صنعت نساجی، پوشاک و مد استان مازندران با حضور صاحب‌نظران این رشته در حاشیه این کنفرانس خبر داد و رئیس شورای سیاستگذاری این کنفرانس را میرامید هادیانی رئیس دانشگاه آزد اسلامی واحد قائم‌شهر معرفی کرد و گفت: هادیانی در تلاش است با به‌کارگیری نیروهای علمی متخصص نساجی و طراحی لباس این دانشگاه و کمک استادان پرافتخار دانشگاه‌های مطرح این کشور دستاورد ملی، بنیادی و کاربردی را به عرصه ظهور برساند.

 

رئیس انجمن نساجی پوشاک و چرم مازندران ادامه داد: دانشکده مهندسی نساجی و پوشاک با بیش از ۴۰۰ مقاله علمی در مجله‌های معتبر علمی پژوهشی داخلی و خارجی و کنفرانس‌های ایرانی و بین‌المللی به نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر و بیش از ۷۰۰ دانش‌آموخته فعال در بخش آموزش، تحقیق، صنعت و تجارت و مد یکی از پرافتخارترین دانشکده‌های نساجی و پوشاک کشور است.

 

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر برپایی چنین کنفرانس‌هایی را موجب ارتباط صنعتگران، هنرمندان، دانشجویان این رشته مهم و کاربردی و مسئولان انجمن‌ها و ارگان‌ها و اداره‌های مرتبط عنوان کرد.

 

وی بیان کرد: حضور مسئولان استانی و‌ کشوری، صنعت‌گران، هنرمندان، استادان، دانش‌آموختگان و دانشجویان را در این روز بیانگر توانمندی‌های ایران اسلامی در این صنعت ملی و کهن و درعین‌حال جهانی دانست.

 

به گزارش آنا، کنفرانس ملی نساجی، پوشاک و مد به مناسبت روز جهانی کارگر و سی و ششمین سالروز تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائم‌شهر به نام کنفرانس ملی نساجی، پوشاک و مد ۱۱ اردیبهشت سال جاری در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده فنی دانشگاه آزد اسلامی واحد قائم‌شهر برگزار می‌شود.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال