معاون طرح وبرنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت: صنعت نساجی و پوشاک، فرصت یک جهش بزرگ را دارد

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: با توجه به ظرفیت ها و قابلیت های واحدهای تولیدی نساجی و پوشاک و شرایط اقتصادی کشور، این صنعت آمادگی یک جهش خوبی را دارد.

سعید زرندی در جلسه ای که با حضور انجمنها و تشکلهای صنعت نساجی و پوشاک برگزار شد گفت: مشکلات به وجود آمده در اقتصاد کشور در کنار همه زحمت ها و تنگناهای که برای تولید کشور ایجاد کرد اما برای صنعت نساجی و پوشاک به یک فرصت تبدیل شده است.

به گزارش شاتا،  وی گفت: نوسانات قیمت ارز منجربه کاهش واردات و قاچاق محصولات مرتبط با صنعت نساجی و پوشاک شده و تولیدات را بالا برده لذا فعالان این صنعت باید از این فرصت جهت تقویت و توسعه تولید داخل استفاده نمایند.


زرندی گفت: چند صنعت در سال رونق تولید برای ما اهمیت ویژه دارد که صنعت نساجی و پوشاک از جمله صنایع اولویت دار وزارت صنعت،معدن و تجارت در سال 98 است و ما مصمم به رفع موانع این صنعت برای توسعه آن هستیم.


معاون طرح و برنامه افزود: یکی از اهداف مهم سال رونق تولید ، توجه به بازار صادراتی با اولویت کشورهای همسایه می باشد و این صنعت نیز باید برای صادرات گام بردارد.


وی در خصوص مشکلات این صنعت از جمله، کمبود نقدینگی، مالیات ، بازسازی و نوسازی صنایع تاکید کرد: در غالب تبصره 18 قانون بودجه برای نوسازی و بازسازی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی ، تسهیلاتی در نظر گرفته شده که با توجه به اهمیت نساجی و پوشاک،این واحدها در اولویت دریافت قرار خواهند گرفت.


زرندی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده گفت: جلسات ، مکاتبات واقداماتی دراین خصوص انجام شده است که امیدواریم مجلس شورای اسلامی با همراهی خوب خود ،کمک بزرگی به تولید انجام دهد.


معاون طرح و برنامه در ادامه تصریح کرد: نمی شود همه شعار رونق تولید بدهند اما در مقام عمل هیچ تفاوتی نسبت به گذشته در خصوص تولید نداشته باشند.


وی گفت: باید نگاه ها نسبت به تولید تغییر کند و اگر بخواهیم رونقی اتفاق بیفتد الزامات آن هم باید محقق شود.


زرندی افزود: گرچه همه از محدودیت های مالی کشور مطلع هستند اما می توان با پیداکردن کسب و کارهای که فرار مالیاتی یا کم اظهاری دارند ، منابع در آمدی مالیاتی تامین شود تا باری از دوش تولید برداشته شود.


معاون طرح و برنامه تاکید کرد: مشکلات مربوط به گمرک یکی از دغدغه های بخش صنعت است که وزارت صنعت،معدن و تجارت آن را پیگیری می کند.


وی گفت: استراتژی توسعه صنعت نساجی و پوشاک که با همکاری تشکل ها و انجمن ها تدوین شده به زودی ابلاغ می شود تا این صنعت با نقشه راه مشخص حرکت نماید.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال