تولایی تاکید کرد: ضروت تشکیل کمیته حمایت از تولید و اشتغال کاشان زیر نظر استاندار اصفهان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان در نشست با استاندار اصفهان، پیشنهاد داد با هدف بررسی مشکلات صنعتگران در زمینه تولید و اشتغال، کمیته حمایت از تولید و اشتغال زیر نظر استاندار یا معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان تشکل شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان در نشست با استاندار اصفهان، پیشنهاد داد با هدف بررسی مشکلات صنعتگران در زمینه تولید و اشتغال، کمیته حمایت از تولید و اشتغال زیر نظر استاندار یا معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان تشکل شود.

 

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، محمود تولایی در این نشست عنوان کرد: مشکلات کارگری کاشان و اصفهان بیش از سایر نقاط کشور بوده و بیشتر آنها مربوط به مشاغل سخت و زیان آور است که کارخانه ها را زمین گیر کرده است.

 

وی نبود جاده دسترسی اداره گمرک کاشان را از جمله مشکلات صادرات محصولات این شهرستان برشمرد و افزود: زمین و بودجه نیز برای این طرح اختصاص داده شده اما به علت وجود برخی قوانین دست و پاگیر این مشکل هنوز برطرف نشده است.

 

رئیس اتاق کاشان پایین بودن سقف اعتبارهای بانکی را جوابگوی رونق تولید در این شهرستان ندانست و تصریح کرد: اختیارات برخی مدیران از جمله در اداره های خدمت رسان کم است.

 

وی با تقدیر از همکاری های اداره دارایی استان اصفهان عنوان کرد: این همکاری در ماه های گذشته کم شده و 20 پرونده مالیاتی این شهرستان هنوز مورد رسیدگی قرار نگرفتند.

 

تولایی همچنین به وجود برخی مشکلات زیرساختی در شهرک های صنعتی اشاره کرد و یادآور شد: با وجودی اینکه سرمایه‌گذار وجود دارد اما به علت مشکلات امکان سرمایه گذاری میسر نیست.

 

وی همچنین نبود جاده دسترسی به آزادراه قم-کاشان-اصفهان برای شهرک های صنعتی، نمایشگاه بین المللی و ورزشگاه 15 هزار نفری کاشان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: 70 درصد شرکت های این شهرستان خارج از محدوده شهرک ها هستند در حالی که شهرک صنعتی سوم کاشان که پیش تر در دولت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی تصویب شده بود، هنوز اجرایی نشده است.

 

جمعی از تولیدکنندگان و صنتعگران شهرستان های کاشان و آران و بیدگل نیز به نمایندگی از سایر واحدها و صاحبان صنایع در ادامه خواسته های خود از جمله در زمینه پیگیری اختصاص بطری برای تولیدکنندگان گلاب و عرقیات گیاهی، تامین آب، گازرسانی، تامین پست برق، مشکل تملک و ایجاد جاده دسترسی شهرک های صنعتی منطقه را مطرح کردند.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال