فرشاد مقیمی: کمبود سرمایه در گردش از مشکلات تولیدکنندگان صنعت نساجی است

معاون امور صنایع وزارت صمت گفت: تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید، عرضه پایین محصولات پتروشیمی و کمبود سرمایه در گردش از مشکلات تولیدکنندگان صنعت نساجی است.

فرشاد مقیمی در نشست مشترک با تشکل‌های تخصصی صنعت نساجی که با هدف بررسی مشکلات و چالش‌های این صنعت برگزار شد، گفت: تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید، عرضه پایین محصولات پتروشیمی و کمبود سرمایه در گردش از مشکلات تولیدکنندگان صنعت نساجی است.

 

به گزارش ایلنا،  معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اعتلای صنعت نساجی را مستلزم شناسایی حلقه‌های مفقوده این صنعت عنوان کرد و از تشکل‌های صنعتی خواست که با ارایه طرحی از وضعیت این صنعت راهکارهای اجرایی جهت توسعه مناسب صنعت نساجی را ارایه نمایند تا با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، این صنعت جایگاه خود را در صنعت کشور ارتقا داده و به یکی از قطب‌های صادراتی در ایران تبدیل شود.

 

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن وتجارت در ادامه بازسازی و نوسازی در برخی از حلقه‌های صنعت نساجی را یکی از مهمترین چالش‌های این بخش توصیف کرد و گفت: ورود تکنولوژی جدید به این صنعت و تسریع در بازسازی و نوسازی علاوه بر کاهش قیمت تمام شده محصولات به ایجاد فضای رقابتی با سایر کشورها کمک شایانی خواهد کرد.

 

مقیمی در پایان ازرشد ۷درصدی تولید محصولات صنعت نساجی و ۳۶درصدی صادرات این محصولات خبر داد و گفت: طی ۹ ماهه اخیر بیش از ۲۵۹هزار تن محصولات نساجی نظیر انواع الیاف، نخ، پارچه، پتو و... به کشورهای مختلف صادرشده است که این نشان از پویایی صنعت نساجی به رغم همه محدودیت‌های ایجاد شده دارد.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال