مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک از برنامه های سال 98 خبر داد حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال/ ارتقا توان تولید ملی با افزایش 1.2 میلیارد دلاری سهم داخلی

مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک از تلاش برای حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال در سال 98 خبر داد و گفت: با اجرای دو پروژه «توسعه تولید و تجارت» و « ارتقا توان تولید ملی با افزایش 1.2 میلیارد دلاری سهم ساخت داخل محصولات صادرات گرا» تلاش داریم وضعیت را حفظ کنیم.

افسانه محرابی در گفت و گو با خبرنگار شاتا با اعلام این خبر گفت: پیگیری بازسازی و نوسازی خطوط تولید، پیگیری تأمین سرمایه درگردش مورد نیاز واحدهای تولیدی، مدیریت تعرفه ای و اصلاح قیمت های پایه وارداتی و صادراتی با رویکرد حمایت از تولید داخل از دیگر برنامه های سال 98 است.

وی با بیان اینکه اجرای ساماندهی واردات و عرضه پوشاک خارجی هم باید به طورمستمر پیگیری شود، افزود: پیگیری و اقدامات لازم جهت کاهش قیمت تمام شده کالاهای تولید داخل همچون اصلاح قوانین، ضوابط تأمین اجتماعی، امور مالیاتی و ... هم انجام می شود.
مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک با اشاره به اینکه باید بازدید مستمر از واحدهای تولیدی مرتبط جهت شناسائی مشکلات و حلقه های مفقوده تولید انجام شود، عنوان کرد: ایجاد شهرک ها و خوشه های تولیدی و توزیعی مختص پوشاک با همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی، سازمان صنایع استان ها، استانداری ها و انجمن صنایع پوشاک پیگیری می شود.
محرابی پیگیری ارتباط صنعت و دانشگاه در مباحث توسعه فناوری، خدمات فنی و مهندسی، ایجاد رشته های بین رشته ای کاربردی در صنعت مانند مد، طراحی، دوخت، مدیریت و ... را از دیگر برنامه های سال 98 عنوان کرد.

 
 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال