دبیر کل انجمن نساجی ایران مطرح کرد: هیچ کمبودی در بازار پارچه نداریم

دبیر کل انجمن نساجی ایران گفت: بازار شب عید ما از دی ماه آغاز می‌شد اما اکنون که کمتر از ۳۰ روز به عید مانده هیچ تغییری در بازار رخ نداده است و می‌توان گفت نسبت به پارسال ۵۰ درصد کاهش فروش داشتیم که علت آن پایین آمدن قدرت خرید مردم است.

 حسن نیل‌فروش‌زاده دبیر کل انجمن نساجی ایران در خصوص اخبار منتشر شده مبنی بر کمبود پارچه و تعطیلی برخی واحدها در بازار مولوی گفت: من کاملا این خبر را تکذیب می‌کنم. ما هیچ کمبودی در خصوص پارچه نداریم شاید برخی پارچه‌های لوکس که قبلا وارد می‌شد اکنون به سبب ممنوعیت، مقدارش در بازار کم شده باشد اما پارچه‌های مصرف بالا و عرف که در تولید پوشاک اکثریت جامعه استفاده می‌شود به مقدار زیادی در بازار موجود است.

 

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: افرادی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند به فکر منافع شخصی خود بوده و به دنبال آن هستند که مانند پارسال دوباره واردات پارچه آزاد شود. در حالی که قیمت ارز نزدیک به ۴ برابر رشد داشته است اما قیمت پارچه نسبت به اول سال تنها ۸۰ درصد رشد داشته که علت آن رکود حاکم بر بازار و پایین آمدن قدرت خرید مردم است پس اگر کمبودی در بازار وجود داشت باید شاهد افزایش چند برابری قیمت‌ها می‌بودیم.

 

نیل‌فروش‌زاده تصریح کرد: البته برای تامین نیاز کارخانه‌های ریسندگی تعداد محدودی مجوز برای واردات برخی پارچه‌ها با ارز نیمایی فقط برای تولیدکنندگان صادر شده تا بازار هیچ‌گونه کمبودی نداشته باشد. ما باید این را در نظر داشته باشیم که شرایط کشور عادی نیست و نمی‌توان ارز را بابت کالاهای لوکس و یا کالاهایی که مشابه آن با همان کیفیت در داخل تولید می‌شود اختصاص داد.

 

وی یادآور شد: ما اکنون در مواد اولیه پایه مشکل تامین کالا داریم پنبه، ویسکوز، اکرلیک و نخ اکنون در بازار کم شده و واحدهای ریسندگی بزرگ مشکل زیادی برای تامین آن دارند. از سوی دیگر شاهد رکود هستیم. همواره بازار شب عید ما از دی ماه آغاز می‌شد اما اکنون که کمتر از ۳۰ روز به عید مانده هیچ تغییری در بازار رخ نداده است و می‌توان گفت نسبت به پارسال ۵۰ درصد کاهش فروش داشتیم که علت آن پایین آمدن قدرت خرید مردم است.

 

وی گفت: کاملا مشخص است که درآمد مردم به اندازه افزایش قیمت‌ها رشد نداشته و این بر بازار ما نیز تاثیر گذاشته است.
 

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال