نوسازی و بهسازی کارخانه های نساجی دراولویت برنامه های وزارت صمت

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزات صمت در رشت گفت : صاحبان واحدهای نساجی برای گرفتن تسهیلات در سایت این وزارتخانه نام نویسی کنند.

 مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت ، معدن و تجارت که  امروز به گیلان سفر کرده است امروز در حاشیه بازدید از کارخانه نساجی ایران برک گفت :  موضوع بازسازی و نوسازی کارخانه های نساجی یک امر مستمر است که با جدیت پیگیر آن هستیم.

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،  افسانه محرابی با بیان اینکه در حال پیگیری برای تصویب و تخصیص اعتبارات تسهیلات مورد نیاز برای ارتقای سطح کمّی و کیفی تولیدات و نوسازی خطوط تولید صنایع نساجی هستیم افزود :بر اساس تفاهم نامه منعقد شده بین وزارت صمت با سازمان برنامه وبودجه این تسهیلات درنظر گرفته شده و صاحبان واحد های نساجی می توانند با مراجعه به سایت وزارت صمت به نشانی www.mimt.gov.ir برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند.


مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت اظهار داشت: ایران برک به عنوان اولین تولید کننده پارچه فاستونی استاندارد ایران است که کلیه مراحل تهیه، تولید نخ پارچه و کت و شلوار را در این زنجیره تولید به صورت یکجا مهیا نموده است و جز ۱۰۰ برند برتر استاندارد در صنعت نساجی کشور می باشد که سابقه صادرات به کشورهای اروپایی به ویژه سوئد را در کارنامه خود دارد.

 

 

محرابی با اشاره به اینکه ظرفیت و زیرساخت‌های لازم برای توسعه تولیدات نساجی و پوشاک در گیلان فراهم است، تصریح کرد: هم اکنون واحدهای بزرگ نساجی گیلان نظیر ایران پوپلین ریسندگی و بافندگی گیلان شرکت ایران برک با برندهای خوشنام و باسابقه در گیلان با ظرفیت اندکی در حال فعالیت اند که به علت وجود ماشین آلات مستعمل قادر به رقابت با تولیدات روز دنیا نیستند اما می توانند با برنامه ریزی مناسب و بهبود ماشین آلات این وضعیت را تغییر دهند.

 

 مدیر کل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از صنایع نساجی گیلان در پروسه تامین مواد اولیه و صدور معافیت ورود ماشین آلات نوین نساجی و بافندگی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات ویژه نوسازی و بازسازی صنعت نساجی کشور اختصاص یافته که پیش بینی می شود با اختصاص این مبلغ در صنعت نساجی و افزایش تولید، زمینه ۲۷۰ هزار نفر فرصت شغلی در این بخش فراهم گردد. 

 

گفتنی است افسانه محرابی در روز نخست سفر خود به گیلان از خطوط تولید واحدهای پارچه بافی ایران برک، گونی بافی پینک، ایران پوپلین، گروه صنعتی ریسندگی و بافندگی گیلان بازدید و تشریح کرد: روز پنجشنبه با انجمن صنایع نساجی گیلان و مدیران منتخب و صاحب‌نظر این صنعت طی نشستی به بررسی دقیق مشکلات پیرامون صنعت نساجی خواهد پرداخت.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال