تراکنش‌های بانکی رصد می‌شود

رییس کل سازمان امور مالیاتی از انجام مطالعات روی مالیات عایدی سرمایه و مجموع در این سازمان خبر داد و گفت:‌ برای تحقق کامل درآمدهای مالیاتی، ابزارهای نوین و شیوه‌های موثر و کارآمدی در اختیار داریم‌.

 سیدکامل تقوی‌نژاد بر لزوم تلاش جهادی و همت تحقق درآمدهای مالیاتی با تکیه بر ابزارها و شیوه‌های نوین جمعی برای دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده سازمان تاکید کرد و گفت: برای تحقق کامل درآمدهای مالیاتی، ابزارهای نوین و شیوه‌های موثر و کارآمدی در اختیار داریم‌.



به گزارش سازمان امور مالیاتی، گردهمایی تحقق کامل درآمدهای مالیاتی با حضور رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور، رییس امور مالیاتی شهر و استان تهران و جمعی از مدیران کل سازمانی در اداره کل امور مالیاتی مودیان بزرگ برگزار شد‌.

 

در این گردهمایی سیدکامل تقوی‌نژاد، رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اهمیت بیش از پیش مالیات در نظام اقتصادی گفت: در حال حاضر در شرایطی که نظام اقتصادی ما با تحریم همه‌جانبه از سوی استکبار و عوامل آن روبه‌رو شده است، نقش نظام مالیاتی بیش از گذشته در پیکره نظام اقتصادی کشور خود را نشان داده است و مقام معظم رهبری نیز در خصوص سیاست‌های کلی کشور تاکید ویژه‌ای بر اهمیت اداره کشور با درآمدهای مالیاتی کرده‌اند و از فعالیت‌ها و تلاش‌هایی که در این زمینه صورت گرفته، اظهار رضایت کرده‌اند‌.


وی ادامه داد: بدون تردید درآمدهای مالیاتی یکی از پایدارترین و مطمئن‌ترین منابع درآمدی دولت‌ها برای نیل به اهداف اقتصادی و اجتماعی در جامعه به شمار می‌رود، به همین جهت دولت باید تلاش کند وابستگی خود را به درآمدهای نفتی کاهش دهد‌.


رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور تصریح کرد: کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی یعنی اینکه ما در بازی با ابرقدرتها بتوانیم به نیروی داخلی خودمان و ظرفیت و توانمندی‌هایی که در کشور وجود دارد، تکیه کنیم و طبیعتا هرچه جلوتر برویم، این نقش برجسته‌تر می‌شود و انتظار مسوولان هم این است که درآمدهای مالیاتی، سهم قابل قبولی را از درآمدهای کشور به خود اختصاص دهد‌.


تقوی‌نژاد افزود: رییس‌جمهور نیز در سخنرانی اخیرشان در وزارت امور اقتصادی و دارایی بار دیگر تاکید موکد بر تحقق درآمدهای مالیاتی و افزایش سهم آن در درآمدهای کشور داشتند و از فعالیت و روندی که در سال‌های اخیر در سازمان به وجود آمده است، ابراز رضایت و تاکید کردند که کشور باید بر اساس مالیات اداره شود و همه افرادی که در کشور فعالیت اقتصادی دارند، باید مالیات دهند‌.


رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه سخنان خود به اقدامات انجام شده در راستای تحقق درآمدهای مالیاتی در سازمان امور مالیاتی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به تاکیدات رییس‌جمهور، اقداماتی در سازمان امور مالیاتی انجام شده است. به طور نمونه، مطالعاتی در بخش‌های مختلف از جمله مالیات بر عایدی سرمایه، مالیات بر جمع درآمد و مشوق‌ها و معافیت‌ها در نظام مالیاتی کشور صورت گرفته است که امیدواریم بتوانیم به شکل منطقی و عقلانی آنها را پیش ببریم و تکمیل کنیم‌.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال