استانداری درباره توقف برخورد با برند پوشاک قاچاق پاسخ دهد

مدیرکل پیشگیری و نظارت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی گفت: علت توقف این طرح را باید از استانداری تهران سوال کرد، زیرا این طرح با یک برنامه ریزی خیلی خوب آغاز شد و مدیریت کار نیز با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق بود.

عبدالمجید اجتهادی مدیرکل پیشگیری و نظارت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی درباره علت توقف طرح مبارزه با برندهای محرز پوشاک قاچاق اظهار کرد: علت توقف این طرح را باید از استانداری تهران سوال کرد زیرا این طرح با یک برنامه ریزی خیلی خوب آغاز شد و مدیریت کار نیز با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق بود. این طرح خواست بخش عمده ای از اصناف و بخش خصوصی پوشاک بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی،  وی در پاسخ به این سوال که چرا پوشاک در اولویت مبارزه با قاچاق قرار گرفت، عنوان کرد: طبق ماده 13 قانون مبارزه با قاچاق، وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت این بود که کد شناسایی کالا و رهگیری را تعیین کند. در آئین نامه اجرایی این ماده که به تصویب هیئت وزیران رسیده است، قرار شد کالاها اولویت بندی شود که نخستین اولویت طرح رجیستری موبایل بود و کاملاً موفق بود و پوشاک نیز اولویت بعدی محسوب می شد.

 

مدیر کل پیشگیری و نظارت ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز سازمان تعزیرات حکومتی اشاره کرد: وزارت صمت درباره شناسه کالای پوشاک، اقدام کرد و پس از نگارش دستورالعمل، آن را ابلاغ کردند و در حوزه پوشاک خارجی آن را نهایی کردند.

 

اجتهادی با اشاره به پوشاک برند خارجی که در طرح مبارزه با قاچاق قرار بر جمع‌آوری آن ها بود، گفت: این نوع پوشاک مورد استفاده عموم مردم نیست و فروشندگان این کالاها، افرادی هستند که هیچ گونه مجوزی ندارند و جالب اینکه برخی از این برندها، ایران را تحریم کرده‌اند و کالا را به ایران نمی‌دهند و به همین جهت، مشخص است این کالاها یا قاچاق است یا برند اصلی نیست و تقلبی است.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال