اصلاح نرخ پایه صادراتی تولیدات در صنعت نساجی

مدیرکل نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت به درخواست فعالان صنعت نساجی برای «اصلاح نرخ پایه صادراتی محصولات نساجی و پوشاک» اشاره کرد و گفت: این پیشنهاد قابل بررسی است.

مدیرکل نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بازرگانانی که متقاضی اصلاح ارزش پایه صادراتی هستند باید نظر کارشناسی و فنی خود را به‌همراه آنالیز قیمت تمام‌ شده کالای مورد نظر از طریق تشکل‌های ذیربط با پیشنهاد ارزش صادراتی و نیز مدارک و مستندات لازم به دفترهای تخصصی وزارتخانه ارائه کنند تا موارد، بررسی و کارشناسی شود.

 

«افسانه محرابی» اضافه کرد: ارزش پایه صادراتی کالاهای مرتبط با این حوزه از قبیل فرش ماشینی، موکت، کیسه پلی‌پروپیلن و انواع پوست و چرم، بررسی شده و عمده آنها در سامانه گمرک ایران اصلاح شده است.

 

* بازگشت ارز حاصل از صادرات

 

مدیرکل نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما یادآوری کرد: بسیاری از مناسبات ایران و عراق بر مبنای ریال ایران است و با ابلاغ مصوبه هیات وزیران مبنی ‌بر بازگشت ارز به سامانه نیما، برخی واحدهایی که به طور ریالی به کشورهای همسایه بویژه عراق و افغانستان صادرات داشتند دچار مشکلاتی در چگونگی بازگشت ارز شده اند.

 

وی ادامه داد: بر این اساس، پیشنهاد مستثنی شدن محصولات نهایی صنعت نساجی از جمله فرش ماشینی، کفش و پایپوش از شمول دستورالعمل بانک مرکزی ارائه شد که در نهایت به ابلاغیه بیست و هشتم آبان بانک مرکزی درباره چگونگی بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور منجر شد.

 

به گفته وی، آمار میزان بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران قابل احصاست.

 

* رشد 26 درصدی صادرات کالای نساجی و پوشاک در 9ماهه امسال

 

مدیرکل نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت از صادرات 891 میلیون دلاری کالاهای نساجی و پوشاک در 9 ماهه امسال و رشد 26 درصدی آن در همسنجی با پارسال خبر داد.

 

محرابی افزود: بیشترین حجم صادرات در حوزه کالایی انواع کفپوش، کفش و پایپوش، پارچه و نخ بود.

 

به گفته این مسئول، بیشترین رشد صادرات در این مدت در مورد کالاهایی مانند انواع نخ، انواع پتو، کفش و پایپوش به ثبت رسید.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال