مبارزه با پوشاک قاچاق از فروشگاه‌های ۴۰۰ متر به بالا

به دنبال مقابله با عرضه پوشاک قاچاق در بازار که از اوایل دی ماه شروع شد، نایب‌رییس اتحادیه نساجی و پوشاک ایران با اشاره به برخورد قدم به قدم با پوشاک فاقد مجوز وارداتی گفت: درمرحله اول با فروشگاه‌هایی با متراژ بیش از ۴۰۰ متر در مجتمع‌های شناخته شده تهران که با تابلوی یک برند، پوشاک غیرمجاز عرضه می‌کنند برخورد می‌شود‌.

  بهرام شهریاری افزود: در مراحل بعدی با تمام کسانی که پوشاک قاچاق وارد می‌کنند و برچسب‌های تولیدی در کشور را روی لباس‌ها درج می‌کنند، برخورد می‌شود‌. 


نایب‌رییس اتحادیه نساجی و پوشاک ایران ادامه داد: در زمان نعمت‌زاده وزیر صنعت سابق دستورالعملی ابلاغ شد که به برندهای خارجی اجازه فعالیت در کشور داده شد و یکی از بندهای اولیه آن، آوردن گواهی برند است و اینکه به عنوان یک برند خارجی به یک شرکت گواهی داده شود تا نمایندگی رسمی در کشور باشد‌. بنابراین طبیعتا در این مرحله بسیاری از برند‌های تقلبی از بین رفتند‌. در طرح جدید نیز همین اقدام صورت می‌گیرد‌.

 

به گزارش تسنیم، در این خصوص همچنین مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران با اشاره به برخورد جدی این سازمان با فروشگاه‌های پوشاک قاچاق گفت: از مجموع برندهای موجود در کشور، 70 برند مجوز دارند و مابقی به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شود‌.

 

محمدعلی اسفنانی اظهار کرد: کسانی که با برندهای خارجی فاقد ثبت در کشور و نمایندگی اقدام به عرضه کالا به مردم می‌کنند مورد برخورد قرار خواهند گرفت‌. وی افزود: در کشور مجموعه‌های دارای مجوز اجازه فعالیت دارند و کالای وارداتی آنها نیز باید دارای شناسه باشد‌. 


اسفنانی گفت: از مجموع برندهای موجود در کشور، 70 برند مجوز دارند و مابقی به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شود و طرح برخورد با آنها صورت می‌گیرد‌.

 

وی در خصوص چرایی فقدان مبارزه صحیح با قاچاق پوشاک در سطح کلان گفت: طرحی که شروع کردیم بدین معنا نیست که تنها در سطح عرضه مبارزه صورت می‌گیرد در حالی که قانونی می‌گوید برخورد باید در سطح مبادی ورودی صورت گیرد و مبادی ورودی نیز کار خود را انجام می‌دهند‌.


اسفنانی افزود: فرقی نمی‌کند قاچاق از چه طریقی وارد شود؛ چه از طریق کولبرها چه از طریق اسکله‌های وارداتی، برخوردها را شاهد هستیم و امیدواریم سردسته مجموعه و کسانی که در راس کار هستند شناسایی شوند و برخورد جدی با آنها صورت گیرد‌.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال