آغاز طرح برخورد با پوشاک قاچاق از هفته آینده

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌گوید: حجم قاچاق پوشاک 2.5 میلیارد دلار برآورد می‌شود از آغاز برخورد جدی با این عرضه‌کنندگان این کالا از هفته آینده خبر داد. ‌

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با بیان اینکه طرح مبارزه با عرضه پوشاک قاچاق، در دو مرحله پیشگیری و برخورد اجرا می‌شود، اظهار داشت: شهریورماه سال جاری وزیر صنعت، دستورالعمل گواهی ثبت نمایندگی را ابلاغ کرد که بر اساس آن، هر شخصی بخواهد پوشاک خارجی عرضه کند، باید دارای نمایندگی برند خارجی مربوطه باشد و ملزم به ثبت نمایندگی خود شده است.

حمیدرضا دهقانی‌نیا با اشاره به اینکه از اسفند سال ۹۵ واردات و ثبت سفارش پوشاک، منوط به داشتن نمایندگی شده است، گفت: در سال ۹۶ بخشنامه صدور گواهی فعالت واردکنندگان پوشاک تهیه و ابلاغ شده و جلسات زیادی برای آموزش اصناف دراین‌ارتباط برگزار شده است؛ بنابراین طی سال‌های گذشته به‌اندازه کافی در حوزه پیشگیری، آموزش و آگاه‌سازی، اقدام شده و اکنون زمان اتمام‌حجت نهایی است.

دهقانی‌نیا با اشاره به درخواست از ۴۰ مجتمع هدف، برای نصب اطلاعیه طرح برخورد با عرضه‌کنندگان پوشاک قاچاق و اخطار به مغازه‌داران، گفت: چنانچه برندهای خارجی بخواهند در کشور فعالیت داشته باشند، باید در سامانه ثبت و مجوز داشته باشد.

وی با اشاره به آغاز برخورد با عرضه نشان‌های پوشاک قاچاق در واحدهای تجاری، افزود: روز گذشته تیم‌هایی با حضور نمایندگان سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، اتاق اصناف و پلیس به مجتمع‌های هدف مراجعه و اخطار کتبی نهایی پیش از مقابله را به واحدهای صنفی ابلاغ کردند تا دیگر هیچ بهانه‌ای باقی نماند.

مدیرکل فناوری اطلاعات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار داشت: از هفته آینده نیز با اضافه شدن نمایندگان تعزیرات به تیم‌های عمل‌کننده، طرح برخورد با عرضه‌کنندگان پوشاک قاچاق آغاز می‌شود. ‌

ثبت فعالیت ۶۷ برند

دهقانی نیا با بیان اینکه طبق استعلام انجام شده از اتاق اصناف ۵۰ شرکت با ۶۷ برند فعالیت خود را ثبت کرده‌اند، تصریح کرد: باید فضای عرضه پوشاک قاچاق را به تولید داخل تبدیل کنیم، در این صورت اشتغال بیشتر می‌شود، بخش تولید ظرفیت خود را بالا می‌برد و مشکل اشتغال کشور را حل می‌کند.

وی تأکید کرد: با این برخوردها، خطرپذیری عرضه پوشاک قاچاق بالا رفته و به‌نوعی از تولید داخل حمایت می‌شود.

دهقانی‌نیا گفت: برآورد ما از قاچاق در حوزه پوشاک، ۲.۵ میلیارد دلار است و با برخورد درست با این امر، فشار ارزی از این حوزه برداشته می‌شود.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال