صادرات نساجی کشور 28 درصد افزایش یافت

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات صنایع نساجی از ابتدای سال جاری تاکنون در همسنجی با سال گذشته 28 درصد رشد داشته است.

افسانه محرابی در حاشیه بازدید از کارخانه های نساجی بروجرد گفت: نساجی بروجرد از افتخارات صنایع نساجی کشور است که تا سال آینده طرح توسعه این کارخانه اجرا خواهد شد و تولید نخ، پارچه و پوشاک در این واحد تولیدی انجام می شود.

 

به گزارش ایرنا، وی اظهار کرد: نساجی بروجرد دارای زیر ساخت های مطلوبی برای تولید است و با توجه به ایجاد فرصت های شغلی متعدد در آنها باعث رشد اقتصادی استان، شهرستان و کشور خواهد شد.


مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: با بالا رفتن قیمت ارز بسیاری از صنایع نساجی نیاز مبرم به سرمایه در گردش دارند که کارهایی در این مورد انجام شده است.


محرابی افزود: با توجه به ممنوعیت واردات پوشاک از تیر امسال باید ظرفیت های خالی پر و نیاز 210 هزار تنی پوشاک کشور تامین شود.


وی ادامه داد: اکنون مشکل اصلی صنایع نساجی تامین نقدینگی و سرمایه در گردش است که کوشش می کنیم این مشکل حل و فصل شود.


مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هفت هزار و 900 واحد تولیدی فعال نساجی در کشور وجود دارد که اقدام های لازم برای تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش این صنایع برنامه ریزی شده است.


محرابی افزود: با حل مشکلات تبادلات بین المللی، صنعت نساجی در زمینه های واردات، صادرات و نصب ماشین آلات جدید گسترش پیدا کرده و مشکلات مالی و بانکی بهتر شده است. 

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال