تأمین 8.6 میلیارد یورو ارز نیمایی به واردات

طبق اعلام بانک مرکزی در دوره زمانی 4 ماهه‌ای که از راه‌اندازی سامانه نیما می‌گذرد، معادل 8.6 میلیارد یورو برای واردات کالا و خدمات به کشور تأمین شده است.

بانک مرکزی اعلام کرد، از آغاز فعالیت سامانه نیما (16 مردادماه 97) تاکنون معادل هشت میلیارد و 600 میلیون یورو ارز برای واردات کالاها و خدمات موردنیاز کشور تأمین شده است.

بر پایه اطلاعات موجود، محصولات برقی، الکترونیکی و مخابراتی با 353 میلیون و 100 هزار یورو و ماشین‌آلات، تجهیزات و قطعات خودروسازان با 205 میلیون و 100 هزار یورو در رتبه‌های نخست و دوم تأمین ارز سامانه نیما قرار دارند.

همچنین گروه‌های کالایی لاستیک، پلاستیک و مواد و محصولات شیمیایی و سلولزی با 132 میلیون و 100 هزار یورو، تجهیزات حمل‌ونقل با ۶۷۷ میلیون یورو، صنایع معدنی با ۴۳۵ میلیون یورو، کشاورزی با ۲۵۳ میلیون یورو، محصولات غذایی، آشامیدنی و دخانی با ۲۵۴ میلیون یورو، پتروشیمی و گاز مایع با ۱۷۹ میلیون یورو، محصولات فلزی و لوازم‌خانگی با ۱۲۹ میلیون یورو، مواد معدنی با ۱۳۸ میلیون یورو، نساجی، چرم و پوشاک با ۱۱۳ میلیون یورو و سایر موارد با ۹۶۶ میلیون یورو، از محل ارز حاصل از صادرات در نیما تأمین ارز شده است.

16 مردادماه امسال سامانه ارزی نیما بر اساس سیاست‌های جدید ارزی شروع به فعالیت کرد و اکنون منبع اصلی فروش ارز حاصل از صادرات غیرنفتی و تأمین ارز واردات است.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال