میزان مصرف پارچه چادری ما از کل کشورهای منطقه بیشتر است

دبیر انجمن نساجی ایران با بیان اینکه مصرف چادر مشکی ما از سایر کشورهای منطقه همچون عربستان بیشتر است گفت: علیرغم افزایش قیمت دلار باز هم کالای قاچاق 20 تا 30 درصد ارزان‌تر از قیمت داخلی تمام می‌شود.

حسن نیلفروش‌زاده  درخصوص میزان مصرف چادر مشکی در کشور گفت: پس از انقلاب کشورمان اصلی‌ترین مصرف‌کننده چادر مشکی در دنیا شد هرچند در سال‌های اخیر با توجه به تغییراتی که در جامعه رخ داده مصرف پارچه چادری مشکی کاهش یافته است و در حال حاضر مصرف ما 50 میلیون متر است که 10 میلیون متر آن در کشور تولید می‌شود.

 

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: در سال‌های اخیر پروژه‌های زیادی برای تولید داخل پارچه چادری مشکی صورت گرفته اما هرکدام به علل مختلفی در میانه راه متوقف شده که شاید عمده‌ترین آن کالای قاچاق باشد. در حال حاضر واردات ما از اندونزی، کره و تایوان است ضمن آنکه چادرهای مجلسی و باکیفیت از ژاپن وارد می‌شود که قیمت برخی از آنها تا 3 میلیون تومان می‌رسد.

 

دبیر انجمن نساجی ایران تصریح کرد: مصرف چادر مشکی ما از سایر کشورهای منطقه همچون عربستان بیشتر است اما علیرغم بالا بودن هزینه‌های داخل و حتی با افزایش قیمت دلار باز هم کالای قاچاق 20 تا 30 درصد ارزان‌تر از قیمت داخلی تمام می‌شود.

 

وی گفت: تعرفه چادر قبلاً 10 درصد بود اما به دلیل سوءاستفاده‌هایی که صورت گرفت و اغلب واردکنندگان واردات خود را پارچه چادری ذکر می‌کردند اکنون تمام تعرفه‌ها یکسان شده است و به طور کلی پارچه‌های نساجی تعرفه 32 درصدی دارند.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال