جبران کمبود مواد اولیه صنعت پوشاک با تخصیص ارز مبادلاتی

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت با تخصیص ارز مبادلاتی کمبود مواد اولیه صنعت پوشاک را جبران می‌کنیم.

 گلنار نصراللهی مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تأمین مواد اولیه پوشاک و صنعت نساجی در اولویت و دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار دارد، گفت: با آغاز تحریم‌ها، وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور جلوگیری از کمبود مواد اولیه پوشاک جلسه‌ای را در وزارتخانه برگزار کرد و تأمین مواد اولیه پوشاک و صنعت نساجی را در دستور کار خود قرار داد.

 

به گزارش  روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، او افزود: در تأمین مواد اولیه صنعت پوشاک و نساجی در صورت داشتن ظرفیت‌های موجود در کشور مقداری از مواد اولیه از طریق تولیدات داخلی در حال تأمین است و در صورت کمبود جدی، مقداری نیز با اولویت از طریق واردات با تخصیص ارز مبادلاتی تأمین خواهد شد.

 

او تصریح کرد: در حال حاضر به منظور تأمین مواد اولیه صنعت پوشاک کشور رونق خوبی ایجاد شده است و کارخانجات نیز برای تأمین مواد اولیه با اولویت و ظرفیت خوبی در تکاپو و تلاش هستند.

 

مشاور وزیر صنعت معدن تجارت اذعان داشت: طبق آمارهای موجود صادرات الیاف طبیعی و مصنوعی نسبت به مشابه پارسال افزایش داشته است، این امر نشان می‌دهد که واحدهای تولید کننده نخ و پارچه کشور با ظرفیت بیشتری کار می‌کنند و اگر در بازار داخلی دچار کمبودی باشیم وزارت صنعت، معدن و تجارت با تخصیص ارز، کمبودها را جبران خواهد کرد.

 

نصراللهی با اشاره به تحریم‌ها و مشکلات تولیدکنندگان در تأمین مواد اولیه پوشاک و صنعت نساجی کشور، گفت: با تخصیص ارز مبادلاتی و تأمین مقداری از مواد اولیه از طریق تولیدات داخلی کمبود مواد اولیه صنعت پوشاک را جبران می‌کنیم.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال