مشکلات واحدهای تولیدی پوشاک ایرانی چیست؟

تولیدکنندگان پوشاک ایرانی، در گفت‌وگو با رئیس اتاق تهران از لزوم تقویت سرمایه در گردش بنگاه‌های این حوزه و ضرورت حمایت هدفمند در زمینه صادرات گفتند.

ششمین نمایشگاه تخصصی پوشاک ایران (ایران مد 97) با حضور رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و اعضای هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک افتتاح شد.

 

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، در این نمایشگاه که از 11 تا 14 آذر ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برپاست، بیش از 70 برند ایرانی، تولیدات و توانمندی‌های این صنعت را به نمایش می‌گذارند.

 

رییس اتاق تهران پس از افتتاح این نمایشگاه، با حضور در غرفه بنگاه‌های تولیدی صنعت پوشاک و نساجی، علاوه بر ارزیابی تولیدات عرضه شده در این رویداد، از نزدیک به گفت‌و‌گو با صاحبان برندها و واحدهای تولیدی صنعت پوشاک کشور نشست.

 

مسعود خوانساری با تاکید بر این که پارلمان بخش‌خصوصی توجه جدی  به احیای تشکل‌گرایی، گفتمان نزدیک با بنگاه‌های اقتصادی برای ریشه‌یابی مشکلات کسب‌و‌کار و نیز ارائه راهکارها برای حل چالش‌های این بخش را در پیش گرفته است، طی  بازدید از این نمایشگاه پای صحبت مدیران کارخانه‌های تولیدی بزرگ و کوچک از صنعت پوشاک و نساجی نشست و جدی‌ترین موانع کسب‌و‌کار فعالان این حوزه که امروز با آن مواجه هستند را جویا شد.

 

در ملاقات‌های رئیس اتاق تهران با صاحبان غرفه‌های این نمایشگاه تخصصی، مدیران بنگاه‌های صنعت پوشاک و نساجی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی، امکان رقابت تولیدات ایرانی در بازارهای صادراتی بیش از گذشته فراهم شده است، از جمله چالش‌های کارخانه‌های نساجی و پوشاک را تامین مواد اولیه و محدودیت‌های تامین ارز عنوان کردند.

 

همچنین به گفته فعالان صنعتی این بخش، در کنار تولید نسبتاً ارزان و رقابتی محصولات پوشاک و نساجی ایران در مقایسه با سایر کشورها و فرصت مناسبی که پیش روی صادرات این حوزه قرار گرفته است، تولیدات ایرانی برای ورود به بازارهای صادراتی به حمایت‌‌های جدی و مشوق‌های هدف‌دار از سوی دولت نیاز دارند.

 

از دیگر مشکلات مطرح شده از سوی مدیران بنگاه‌های فعال در صنعت پوشاک و نساجی کشور در این ملاقات‌ها، کاهش سرمایه اولیه واحدهای تولیدی به دلیل افت شدید ارزش پول ملی طی ماه‌های اخیر است. در همین رابطه، فعالان بخش خصوصی از رییس اتاق تهران درخواست کردند که پارلمان بخش خصوصی برای حل این چالش ، مشکلات بنگاه‌های صنعت پوشاک کشور را از نزدیک با مسئولان دولت و سایر قوا در میان بگذارد

 

مسعود خوانساری نیز با دعوت از صاحبان صنایع پوشاک و نساجی به هم‌اندیشی و تعامل بیشتر با اتاق تهران و حضور مستمر و پرقدرت در جلسات و نشست‌های این اتاق، بر این نکته تاکید کرد که در وضعیت فعلی اقتصاد کشور، بخش‌خصوصی باید با ارائه راهکارهای منطقی و اقتصادی به دولت و دستگاه‌های مرتبط با حوزه کسب‌و‌کار، و همراهی با دولت، کشور را از گردنه مشکلات پیش رو عبور دهد.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال