ابلاغ نرخ‌ جدید تعرفه‌های بندری از سوی سازمان بنادر و دریانوردی حقوق و عوارض بندری بر مبنای نرخ نیما وصول می‌شود

سازمان بنادر و دریانوردی ایران در ابلاغیه‌ای، با هدف تسریع در تخلیه و بارگیری کشتی‌ها در بنادر و نیز تسهیل ورود کشتی‌های تجاری به بنادر کشور، حقوق، عوارض و هزینه‌های بندری را متاثر از نوسانات نرخ ارز تعیین و اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی اتاق تهران، در مصوبه این سازمان که نسخه‌ای از آن در لینک زیر این گزارش در دسترس است، میزان حقوق، عوارض و هزینه‌های بندری عهده شناورهای ایرانی، به نرخ حواله ارزی سامانه نیما و با لحاظ حداکثر معادل ریالی نرخ هر دلار 80 هزار ریال تعیین و محاسبه شده است.

همچنین میزان حقوق، عوارض و هزینه‌های بندری عهده شناورهای خارجی طبق تعرفه‌های مربوط به ارز محاسبه و وصول می‌شود و در صورتی که شرکت‌های نمایندگی کشتیرانی خارجی امکان واریز و نقل‌و‌انتقال ارز را نداشته اشند، صورت‌حساب‌های صادره به نرخ میانگین سامانه نظارت ارز (اسکناس) تعیین و وصول می‌شود.

از دیگر مصوبات اخیر سازمان بنادر و دریانوردی ایران، مربوط به خدمات THC است و به این ترتیب، این خدمات به نرخ حواله ارزی سامانه نیما با لحاظ حداکثر معادل ریالی نرخ هر دلار 80 هزار ریال تعیین و صول می‌شود.

این مصوبه از تاریخ یکم مهر ماه 1397  لغایت یکم دی ماه 1397 قابل اجرا بوده و با تصمیم هیات عامل سازمان بنادر و کشتیرانی ایران قابل تمدید است.

فایل پیوست را دانلود کنید

• دریافت فایل

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال