عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس نرخ دلار مطلوب اقتصاد ایران زیر 10 هزار تومان است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید: هر جور شرایط بازار و کشور را ارزیابی کنیم نرخ کنونی دلار تناسبی با آن ندارد و باید به زیر 8 هزارتویمان برسد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس می‌گوید نرخ کنونی دلار در بازار رقم مطلوب نیست و این نرخ باید زیر۱۰ و ۸ هزار تومان باشد.

عزت‌الله یوسفیان ملأ در خصوص نرخ واقعی دلار اظهار داشت: اینکه مسئولان از کاهش نرخ دلار می‌گویند از این باب است که هر جور شرایط بازار و کشور را ارزیابی کنیم قیمت دلار نرخ کنونی نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: می‌گویند نرخ دلار را به‌صورت فنر فشرده روی رقم 3هزار و 500 تومان نگه داشته بودند و اکنون این فنر رها شده است، حتی رها شدن فنر نیز نرخ کنون نیست، در هیچ کجای دنیا این‌گونه اتفاق نمی‌افتد که ارز خارجی از 3هزار و 500 تومان به 18 هزار تومان برود، این تغییر محال است.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه بار سیاسی بر نرخ دلار سوار است، گفت: حرف‌ها و شعارهای سیاسی باعث شده است که با نرخ نجومی دلار مواجه شویم و زمانی که این حرف‌ها و شعارها کنار برود، رقم واقعی خود را نشان می‌دهد.

عوامل عادی بر افزایش نرخ دلار حاکم نیست

وی با تأکید بر اینکه نرخ واقعی دلار از نرخ کنون در بازار پایین‌تر است، بیان داشت: ازآنجایی‌که عوامل عادی بر افزایش نرخ دلار حاکم نیست نمی‌توان برآورد درستی از نرخ واقعی و مطلوب ارز ارائه کرد، چراکه افزایش نرخ دلار به دلیل عدم تسویه بدهی‌ها نیست، عوامل جوی، سیاسی و شناخته نشده بر نرخ ارز تأثیر منفی داشته است.

یوسفیان ملأ دراین‌باره که چه زمانی نرخ مطلوب دلار محقق می‌شود، اظهار کرد: کسی نمی‌تواند بگوید چه زمانی به ارز نرخ مطلوب می‌رسد، چراکه حرف‌های سیاسی و شرایط غیرعادی کار را به اینجا رسانده است اما عدد مطلوب دلار زیر 10 تا 8 هزار تومان است.

تأثیر تحریم‌های 13 آبان بر اقتصاد کشور

این نماینده مجلس در خصوص نگرانی مردم برای اعمال تحریم‌های 13 آبان، گفت: اتفاقات قبل از دو تاریخ اعلامی از سوی آمریکا افتاده است، اعتقاد دارم شرایط سیاسی کار خود را کرد و عوامل داخلی و ستون پنجم دلار و سکه را در داخل کشور به این روز انداخته‌اند، درحالی‌که به‌واقع اتفاق اقتصادی رخ نداده است.

وی تأکید کرد: تنها از تحریم‌ها حرف زده شد و هنوز نه ورود یک دلار به کشور مشکل دارد و نه فروش یک بشکه نفت متوقف شده است، ازاین‌رو می‌گویم شرایط اقتصادی تحت تأثیر فضای سیاسی قرار گرفت.

نماینده مردم آمل در مجلس افزود: بعد از تحریم‌های 13 آبان، به ازای هر مشکلی که برای صادرات هر بشکه نفت ایجاد شود شرایط اقتصادی قابل مقایسه است و می‌تواند بر قیمت دلار تأثیرگذار باشد، اما اگر نفتی هم صادر نشود رقم دلار نرخی نیست که این روزها در بازار گفته می‌شود

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال