رئیس انجمن صنایع نساجی قم: 3396 میلیارد ریال سرمایه گذاری در صنعت نساجی قم صورت گرفت

رئیس انجمن صنایع نساجی قم گفت: سه هزار و 396 میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش نساجی ت با اشتغال زایی برای سه هزار و 686 تن در استان صورت گرفته است.

حامد مقدم در بیست و ششمین جلسه ستاد تسهیل رفع موانع تولید در فرمانداری قم اظهار داشت: طبق آخرین برآورد در 50 تا 70 درصد توسط صنعت نساجی در استان تولید صورت می گیرد.

 


به گزارش  ایرنا،  وی افزود: مهمترین محصول های این صنعت انواع الیاف، تشک، نخ، پنبه، گلیم و سایر موارد است که بخشی از این محصول ها صادرات می شود.

 


وی با اشاره به فعالیت 95 واحد در حوزه نساجی در قم گفت: 24 واحد از آنها جز بزرگترین واحدها با تولیدات بسیار در سطح استان هستند ضمن این که 35 واحد نیز به صورت راکد مانده اند.

 


مقدم ادامه داد: تعداد واحدهای احداث شده، سرمایه گذاری و اشتغال در صنعت نساجی نسبت به کل صنعت استان قم به ترتیب 5.5 درصد، 8.3 درصد و 7.2 درصد است.


وی از صدور 69 مجوز برای راه اندازی واحدهای جدید در صنعت نساجی خبر داد و گفت: از این تعداد طرح 6 طرح دارای پیشرفت 60 درصدی و 63 طرح دارای پیشرفت زیر 60 درصد است.


مقدم بیان داشت: سه هزار و 500 میلیارد ریال نیز میزان سرمایه گذاری دراین تعداد طرح و اشتغال زایی برای یک هزار و 500 تن پیش بینی شده است.


وی با اشاره به مشکلات صنعت نساجی گفت: نرخ سود بالای تسهیلات و کوتاه بودن زمان بازپرداخت اقساط تسهیلات از مهمترین موانع در عرصه این صنعت است که نیازمند همراهی بانک ها هستیم.


وی گفت: همچنین صادرات مواد پتروشیمی در سطح کشور به کشورهای خارجی از دیگر مشکلاتی است که باید به آن رسیدگی شود چرا که نیاز شدید واحدهای صنعتی مواد پتروشیمی است.


رئیس انجمن صنایع نساجی قم خاطر نشان کرد: همچنین شاهد افزایش سه برابری قیمت پتروشیمی نسبت به اسفندماه سال گذشته هستیم که این امر مشکلات بسیاری را به وجود آورده است.


وی، افزایش بدون منطق تعرفه برق، نادیده گرفتن طرح بخشودگی دیرکردها توسط بانک ها را از دیگر مباحث مورد توجه در صنعت نساجی عنوان کرد که نیاز به ورود مسئولان استانی دارد تا این صنعت مانند گذشته به فعالیت خویش بپردازد.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال