افزایش 123 درصدی ارزش کشفیات قاچاق در پنج ماه نخست 1397

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد: مجموع ارزش قاچاق کشف شده در پنج ماه امسال (پایان مردادماه) در همسنجی با پارسال 123 درصد بیشتر شد.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد: مجموع ارزش قاچاق کشف شده در پنج ماه امسال (پایان مردادماه) در همسنجی با پارسال 123 درصد بیشتر شد.

«علی معیری» عصر شنبه در پایان دومین جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به خبرنگاران گفت: در پنج ماهه امسال با توجه به تغییر نرخ ارز، قاچاق ورودی به کشور کم شد اما در مقابل، کالاهای قاچاق خروجی افزایش یافت.
وی بیان داشت: جلسه امروز با حضور نمایندگانی از هر سه قوه تشکیل شد و بررسی وضعیت کارکرد استان ها و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز آنها در دستور کار قرار گرفت. 
به گفته وی، مقرر شد موضوع جلوگیری از خروج کالاهای ارزی اساسی از برخی مرزها با عزم و جدیت بیشتری پیگیری شود.

** تعیین تکلیف بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال کالای انبار شده در سازمان اموال تملیکی 
معیری ادامه داد: با مصوبه اخیر دولت مقرر شد تا پایان سال همه اموال تملیکی موجود در انبارها تعیین تکلیف شده و به فروش برسد یا اینکه منهدم یا صادر شود.
به گفته این مسوول، متولی نگهداری و تعیین تکلیف این اموال سازمان اموال تملیکی است و البته چهار دستگاه وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نفت باید در آن نقش ایفا کنند.
وی اعلام کرد: مطابق آخرین آمارها تا پایان سال ۹۶ بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال کالا در انبارهای سازمان اموال تملیکی نگهداری می شود.
«تاکنون آیین نامه ای برای این کالاها وجود نداشت و این اموال در چند سال گذشته بلاتکلیف بود اما با دستور رییس جمهوری و مصوبه دولت تکلیف آنها مشخص شد.
معیری ادامه داد: صدها پرونده در این زمینه در حال رسیدگی قضایی است و امیدواریم دستگاه قضا بزودی نتایج آنها را اعلام کند.
وی اضافه کرد: بیشترین اموال قاچاق کشف شده شامل پوشاک، قطعات خودرو، لوازم خانگی و لوازم بهداشتی است که در صورت کسب نظر مساعد سازمان ملی استاندارد، وزارت بهداشت و حوزه‌های تخصصی به بازار عرضه شده و به فروش می رسد؛ در غیر این صورت بر اساس قوانین امحا می شود.
معیری تاکید کرد درصد کمی از کالاهای کشف شده قابل عرضه به بازار است.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال