20 نکته کلیدی سخنان امروز رئیس‌جمهور در جشنواره شهید رجایی عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات به اقتصاد، خیانت به کشور است

چهاردهمین جشنواره شهید رجایی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و تقدیر از تلاشگران عرصه خدمت صبح امروز با حضور حسن روحانی رئیس جمهور ایران برگزار شد.

حسن روحانی در چهاردهمین جشنواره شهید رجایی که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت و تقدیر از تلاشگران عرصه خدمت برگزار شد، با اشاره به التهابات به وجود آمده در بازار ارز، گفت: صادرکننده دولتی و خصولتی، ارزی را که باید در اختیار سامانه نیما قرار دهند با تأخیر 48 ساعته انجام می‌دهند و این کار خیانت به کشور است.

روحانی در این نشست تأکید کرد: امروز روز آزمایش ملی ماست و جنگ، جنگ اقتصادی و تبلیغاتی است و دولت در صف مقدم این جنگ است و همه باید آستین‌ها را بالا بزنیم و با تمام قدرت در مسیر خدمت به کشور و رفع مشکلات مردم بسیج شویم.  

20 نکته کلیدی سخنان رئیس‌جمهور در این جشنواره به شرح زیر است:

  1. امروز در بازار ارز التهاب وجود دارد که بخشی از آن به خاطر فشار آمریکا و خارجی است اما به‌عنوان رئیس دولت اعلام می‌کنم که بخشی از این التهاب منشأ داخلی دارد.
  2. صادرکننده دولتی و خصولتی، ارزی را که باید در اختیار سامانه نیما قرار دهند با تأخیر 48 ساعته انجام می‌دهند و این کار خیانت به کشور است.
  3. مجموع صادرات غیرنفتی کشورمان، حدود 40 میلیارد دلار است که امروز پس از گذشت 6 ماه از سال باید 20 میلیارد دلار آن به بانک مرکزی و سامانه ارزی وارد می‌شد اما چه کسی مسئول است؟ آیا می‌خواهیم این را هم گردن آمریکا و رژیم صهیونیستی بیندازیم؟‌
  4. با توجه به خطر افتادن معیشت اقتصادی مردم، بخش بزرگی از موضوعات جلسات اخیر دولت چگونگی تهیه بسته‌های حمایتی بوده است.
  5. نباید مهر و امضایی که در دست مسئولی قرار دارد به ابزاری برای قدرت‌نمایی و فخرفروشی تبدیل شود.
  6. امروز روز جنگ با دشمن است و همه باید با انسجام و یکدلی در کنار یکدیگر باشیم. امروز مجلس، دولت و قوه قضاییه باهم هستند.
  7. سال ۱۳۵۷ در حافظه تاریخی مردم ثبت‌شده است و اگر آن روزهای ایستادگی، مقاومت و ایثار مردم نبود، بدون تردید هدف بلند ملت ایران در دستیابی به استقلال، آزادی، جمهوریت و اسلامیت امکان‌پذیر نمی‌شد.
  8. ملتی نمی‌تواند از گردنه‌های صعب و دشوار عبور کرده و به هدف بلند ملی خود نائل شود مگر آنکه آن ملت بهای آن را پرداخت کند.
  9. مگر ملت ایران ملتی است که در برابر فشار یک گروه حاکم جدید در کاخ سفید که خودشان هم نمی‌دانند چه می‌گویند و چه‌کار می‌کنند و با همه درگیر هستند، دچار هراس می‌شوند؟
  10. کسی فکر نکند با سخن گفتن علیه دولت محبوب می‌شود و مردم به افراد غیور احترام می‌کنند نه کسانی که هنگام رویارویی پشت دولت را خالی می‌کنند.
  11. گروه جدیدی که در کاخ سفید مستقر شدند نه‌تنها با نظام جمهوری اسلامی ایران بلکه با دوستان قدیمی و سنتی‌شان و با کشورهایی که با آن‌ها روابط اقتصادی بالا دارند، نیز دچار درگیری هستند.
  12. آن‌ها ازیک‌طرف ملت ایران را تحت‌فشار قرار می‌دهند و از طرف دیگر از طرق مختلف پیغام مذاکره می‌فرستند. در این شرایط قسم حضرت عباس را قبول کنیم یا دم خروس را؟
  13. اگر راست می‌گویید و دوستدار ملت ایران هستید چرا می‌خواهید به زندگی مردم ایران فشار وارد سازید.
  14. دولت نمی‌تواند ازیک‌طرف با آمریکا بجنگد و از طرفی حواسش به راست و چپ باشد. امروز روبروی دولت، رژیم صهیونیستی قرار دارد و بایستی راست و چپ در این میدان جنگ حامی دولت باشند.
  15. دولت در صف مقدم جنگ اقتصادی قرار دارد و در این شرایط همه احزاب‌، گروه‌ها، قوای مختلف بدانند که امروز نه روز گله‌مندی، نه روز رقابت و نه خدای‌ناکرده روز انتقام است، چرا که همه در میدان مبارزه قرار داریم.
  16. رهبر معظم انقلاب در بیانات خود، تصریح کردند در روز سخت کسی حق ندارد پشت دولت را خالی کند لذا امروز مردانگی، مروت، اخلاق و اصول انقلاب و منافع ملی، اقتضاء می‌کند که در کنار یکدیگر و یاور یکدیگر باشیم.
  17. دولت الکترونیک شفافیت ایجاد می‌کند. اگر می‌خواهیم روال اداری شفاف و بدون معطلی اضافه باشد، راهی جز آن نیست که دولت الکترونیک را مستقر کنیم.
  18. از سازمان امور اداری و استخدامی می‌خواهم که پس‌ازاین زمان تحویل ارز مربوط به صادرات به سامانه نیما را یکی از معیارهای اصلی در ارزیابی کیفیت و عملکرد دستگاه‌ها قرار دهد.
  19. اگر قرار نیست از زنان در پست‌های مدیریتی استفاده شود، پس چرا رنج تحصیل و حضور در دانشگاه را به آنان می‌دهیم؟باید فتیله مرد‌سالاری را پایین بکشیم.
  20. پیش‌بینی‌شده در پایان دولت دوازدهم سن مدیریت در کشور به‌طور متوسط ۸ سال کاهش خواهد یافت و 30 درصد از پست‌های مدیریتی در اختیار زنان قرار بگیرد.
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال