آیین‌نامه رفع تعهد ارزی معطل نظر اتاق

۲۱ مهرماه، فرصت صادرکنندگان برای رفع تعهد ارزی که از سوی دولت به مدت شش ماه در نظر گرفته شده بود، به اتمام می‌رسد‌ اما هنوز شیوه‌نامه یا دستورالعملی برای بازگشت ارز صادراتی تدوین نشده است

 در همین خصوص وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدوین آیین‌نامه چگونگی رفع تعهد ارزی صادرکنندگان، با توجه به مهلت شش‌ماهه دولت برای بازگشت ارز حاصل از صادرات خبر داد و گفت: اگر لازم باشد این مهلت را تمدید می‌کنیم.


محمد شریعتمداری گفت: همه صادرکنندگان باید نسبت به ارز حاصل از صادرات خود، رفع تعهد کنند، یعنی حتی اگر دستورالعملی هم موجود نباشد، باز هم صادرکنندگان مکلفند که رفع تعهد ارزی کنند.

 

به گزارش سایت نساجی امروز به نقل از مهر، وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اصل اینکه صادرکنندگان تعهد ارزی دارند، در هر شرایطی برقرار است. به هر حال مطابق با بخشنامه‌های دولت، تمامی صادرکنندگان باید ظرف مدت تعیین شده، از ارز حاصل از صادرات خود رفع تعهد کنند.


به گزارش مهر، وی تصریح کرد: دستورالعمل مرتبط با شیوه رفع تعهد ارزی برای آن دسته از صادرکنندگانی که از شمول ارائه ارز به سامانه نیما خارج شده‌‌اند و ۲۰ درصد از صادرات غیرنفتی کشور را تشکیل می‌دهند، تهیه شده و جهت نظرخواهی به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ارسال شده است.

 

البته در نظرخواهی از اتاق کمی معطل شده‌ایم، اما به محض اینکه نظر اتاق را دریافت کنیم، دستورالعمل را ابلاغ خواهیم کرد.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال