صادرات رسمی ترکیه به ایران ۳۰ درصد افت کرد

صادرات رسمی ترکیه به ایران در هفتمین ماه سال جاری میلادی(جولای ۲۰۱۸) با افت قابل توجه ۳۰ درصدی به ۱۹۱ میلیون دلار رسید.

آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می دهد مبادلات تجاری ایران و ترکیه در 7 ماه نخست 2018 با افت 5 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مبادلات تجاری دو کشور که در ماه های ژانویه تا جولای 2017 بالغ بر 6.323 میلیارد دلار گزارش شده بود در 7 ماهه نخست امسال به 6.042 میلیارد دلار کاهش یافته است.

 

افت مبادلات تجاری دو کشور در این دوره مربوط به کاهش صادرات ترکیه به ایران بوده است. ترکیه در ماه های ژانویه تا جولای سال میلادی گذشته 1.811 میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده بود. این رقم با افت 17 درصدی در 7 ماهه نخست امسال به 1.504 میلیارد دلار رسیده است.

 

واردات ترکیه از ایران در 7 ماهه نخست امسال 0.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته و به 4.538 میلیارد دلار رسیده است. ترکیه در 7 ماهه نخست سال قبل 4.512 میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود .

 

ایران نوزدهمین مقصد صادراتی ترکیه و هفتمین تامین کننده کالاهای مورد نیاز این کشور در 7 ماهه نخست سال جاری میلادی شناخته شده است.

 

بر اساس این گزارش در هفتمین ماه سال جاری میلادی(جولای 2018) صادرات ترکیه به ایران افت قابل توجه 30 درصدی داشته و به 191 میلیون دلار رسیده است. واردات ترکیه از ایران نیز در همین ماه 0.1 درصد افت داشته و به 728 میلیون دلار بالغ شده است.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال