بدهی 366 میلیارد تومانی دولت به صادرکنندگان

بدهی دولت بابت جوایز صادراتی به 366 میلیارد تومان رسیده اما تاکنون تنها 20 میلیارد تومان از آن به صورت علی‌الحساب به حساب سازمان توسعه تجارت واریز شده است‌.

 

 
 

در همین خصوص معاون وزیر صنعت در مورد آخرین وضعیت جایزه صادراتی و بدهی دولت گفت: از سال‌های گذشته دولت در راستای تشویق صادرکنندگان سیاست‌های تشویقی را اعمال کرده که جایزه صادراتی یکی از آنها بوده است اما متاسفانه به دلیل کم‌لطفی مدیران دولت دهم، مدتی این جایزه پرداخت نشد به طوری که در حال حاضر بدهی دولت به 366 میلیارد تومان رسیده است‌. 


به گزارش ایلنا، مجتبی خسروتاج ادامه داد: با توجه به کلان بودن این مبلغ دولت باید در قالب یک بسته این بدهی را پرداخت کند. البته تاکنون 20 میلیارد تومان به صورت علی‌الحساب به حساب سازمان توسعه تجارت واریز شده که ما آن را در قالب بسته‌های مختلف حمایتی توزیع خواهیم کرد‌. وی افزود: جدا از این مبلغ، برای امسال 1300 میلیارد تومان جایزه صادراتی برای کاهش هزینه‌های صادرکنندگان در نظر گرفته شده است‌. 


وی همچنین در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی از واردکنندگان در شرایط فعلی از ترخیص کالا خودداری می‌کنند، گفت: متاسفانه این سوء‌استفاده انجام می‌شود و این افراد برای مصون ماندن از بازرسی‌های تعزیرات، کالاها را ترخیص نمی‌کنند‌. بر همین اساس در قانون جدید مدت زمان نگهداری کالا در گمرک و مناطق آزاد به نصف و مدت زمان ثبت سفارش از شش ماه به سه ماه کاهش پیدا کرده است‌.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال