فرسودگی ماشین آلات نساجی و کمبود مواد اولیه

غلامعلی رخصت اظهار داشت: صنایع نساجی هم‌اکنون نیاز زیادی به همکاری و همراهی دولت در وضعیت کنونی اقتصاد دارند در غیر این صورت نمی‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

غلامعلی رخصت بیان کرد: متأسفانه هم اکنون در تأمین مواد اولیه برای کارخانجات مشکلاتی وجود داشته و نوسان قیمت ارز نیز به معضلات موجود در این حوزه افزوده و تعداد زیادی از واحدهای فعال در حوزه نساجی در حال تعطیل‌شدن هستند کما اینکه ما در سال گذشته نیز شاهد تعطیلی چند واحد بزرگ نساجی در خراسان رضوی بودیم.

 

به گزارش تسنیم، عضو انجمن صنایع نساجی ایران با بیان اینکه اگر بخواهیم شعار سال در مورد کالاهای گروه نساجی محقق شود باید بتوانیم کیفیت تولیدات داخلی را بالا برده و قیمت آنها را کاهش دهیم، تصریح کرد: متأسفانه با روند کنونی و  با مشکلاتی که دامنگیر تولید شده امکان این مسئله وجود نداشته و تولیدات داخلی قیمت تمام شده بسیار بالایی دارند.

 

رخصت ادامه داد: بالا بودن نرخ سود تسهیلات بانکی، بالا بودن هزینه انرژی، بالا‌بودن میزان مالیات و حق بیمه تأمین اجتماعی، فرسوده بودن ناوگان، بهره‌وری پایین و سایر مواردی از این دست از موضوعاتی هستند که سبب افزایش قیمت تمام شده کالاهای گروه نساجی در ایران می‌شود.

 

وی بیان کرد: در کنار این موضوعات، مسئله قاچاق نیز به مشکلات موجود در حوزه نساجی افزوده و سبب می‌شود که این صنعت نتواند آن گونه که باید در خراسان رضوی و تمام کشور فعالیت کند.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال