گیلان؛ استان پایلوت صنعت پوشاک کشور

​ معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: گیلان استان پایلوت کشور در صنعت پوشاک در نظر گرفته شده است .

 صادق نجفی در مراسم تجلیل از صنعتگران و تولیدکنندگان استان گیلان که در سالن اجتماعات بانک ملی برگزار شد، گفت: مردم گیلان همواره قهرمانانه در مقابل بحران‌های کشور عمل کردند . 


به گزارش ایسنا، وی افزود: در این دوره صنعت و اقتصاد توسط دشمنان نشانه گرفته شده است و ما باید نقشه راه داشته باشیم تا با مشکلات که خواسته دشمن است مواجه نشویم . 


نجفی ادامه داد: بیش از 3 هزار واحد صنعتی در گیلان ایجاد شده است و وضعیت از قبل بهتر است . 


معاون وزیر با بیان اینکه امروز در کشور 84 هزار واحد صنعتی داریم، اضافه کرد: مشکلاتی که در استان‌ها قابل حل است باید حتما در خود استان حل شوند و مابقی برای حل به تهران بیایند . 


نجفی خاطرنشان کرد: مواد اولیه تولیدکنندگان نباید حتی یک ساعت بی دلیل در گمرگ‌ها معطل بمانند . 


وی افزود: اگر بانک حتی یک واحد را تعطیل کند به کشور خیانت کرده است و به جای تعطیلی باید راهکار پیدا کند . 


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: فضای اقتصاد کشور نیازمند پمپاژ امید است.دشمن به دنبال ایجاد ناامیدی در کشور است . 


وی تصریح کرد: باید از موقعیت‌ها استفاده کرد و استراتژی ما در صنعت رسته‌های اشتغالزا مانند نساجی، تولید کیف، کفش و .... هستند. 


نجفی افزود: گیلان استان پایلوت کشور در صنعت پوشاک در نظر گرفته شده است و در 20نقطه از مناطق استان برای تولید پوشاک شناسایی و اجرایی می‌شوند . 


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه توسعه دانش بنیان‌ها سرمایه‌گذاری بزرگ برای کشور است، ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان استراتژی بعدی ما هستند. 


نجفی گفت: امسال 34میلیارد تومان در اختیار تولیدکنندگان با نرخ ده درصد قرار خواهد گرفت . 


وی اضافه کرد: در تبصره 14 آمده است ده درصد صندوق توسعه ملی به صنایع کوچک باید اختصاص یابد.دولت سناریوهای متعددی برای وضعیت اقتصاد کشور دارد . 


نجفی با بیان اینکه واردات کالاهایی که در کشور تولید می شوند، موجب رنج می‌شود، تصریح کرد: ثبت سفارش‌ها باید مدیریت شوند و هم اکنون ستادی برای رصد این امر تشکیل شده است و تاکنون 7هزار واحد از مشکلات نجات یافته‌اند . 


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 21مردادماه سالجاری بزرگترین نمایشگاه صنایع کوچک در تهران برگزار می شود که توانمندی‌های صنعتگران را به نمایش خواهد گذاشت . 


وی تاکید کرد: مدیران روحیه جهادی را در بین تولیدکنندگان پمپاژ کنند تا کارهای بزرگ در استان اتفاق بیفتد.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال