حضور ترک‌ها در بازار ایران محدود می‌شود

براساس قانون واردات تمامی کالا‌هایی که امکان تولید آن در کشور وجود دارد یا برای تولید آن ظرفیت ایجاد شده است نباید به کشور وارد شود و پوشاک نیز از جمله کالا‌هایی است که امکان تولید آن متناسب با نیاز کشور وجود دارد و طی سال‌های گذشته نیز ظرفیت مناسبی برای تولید این کالا‌ها در کشور ایجاد شده است.

در همین رابطه عضو کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس گفت: کیفیت برند‌های پوشاک داخلی با برند‌های خارجی قابل رقابت است بنابراین ضرورتی ندارد تا این کالا‌ها به کشور وارد شود. البته براساس قانون به دولت اجازه داده شده است تا واردات کالایی که قرار است مجوز واردات را اخذ کند با شرط تولید در داخل باشد.

 

به گزارش میزان، مهرداد لاهوتی تصریح کرد: ۳۰ درصد از کالا‌های تولیدی توسط کشور‌هایی که مجوز واردات به آنها داده شده است باید به کشور‌های هدفی که خود بازار آنها را به دست می‌آورند صادر شود، اما متاسفانه ضعف نظارت موجب شده است تا این قرارداد‌ها یا تفاهمنامه‌ها به درستی اجرا نشود.


این مقام مسوول خاطرنشان کرد: کمیسیون حمایت از تولید ملی تلاش می‌کند تا حضور ترک‌ها در بازار عرضه پوشاک ایران را محدود کند و تفاهمنامه‌ای که به منظور سرمایه‌گذاری مشترک منعقد شده است، جنبه اجرایی به خود بگیرد و آنگونه نباشد که ترک‌ها تنها بازار ایران را در اختیار داشته باشند.


او اضافه کرد: پوشاک ترک باید در ایران و با مواد اولیه ایرانی تولید شود و ۳۰ درصد صادرات آن از مبدا ایران صادر شود و از سوی دیگر عرضه این پوشاک نیز به صورت محدود باشد.


لاهوتی با بیان اینکه امکان فسخ چنین قرارداد یا تفاهمنامه‌هایی وجود دارد، تصریح کرد: وزارت صنعت مکلف است این قرارداد را فسخ کند و کمیسیون حمایت از تولید ملی همه تلاش خود را از تولیدکنندگان پوشاک کشور انجام خواهد داد.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال