لوازم خانگی و پوشاک در نوبت سامانه ریجستری

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر شفافیت دولت و ستاد، آگاهی از اقدامات ستاد را حق مردم دانست و گفت: کالاهای دیگری نظیر سوخت، پوشاک، لوازم خانگی و ... نیز با آماده‌سازی سامانه ریجستری خواهد شد.

سردار علی مویدی خرم‌آبادی  در نشست خبری با اشاره به سیاست دولت در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهارداشت: پدیده قاچاق پدیده‌‌ای است که ورود به آن نیازمند اقدامات سنجیده و مطابق با واقعیت است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس ،  وی در ادامه افزود: اقدامات در این زمینه نباید به تشویش اذهان عمومی و تضییع حقوق مردم منتهی گردد.

 

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه سخنان خود هرمزگان را پیشانی اقتصادی کشور معرفی و بیان داشت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به عنوان مرجع ملی در زمینه اتفاقات مرتبط با ماموریت خود اظهار نظر دارد و هیچ موضوعی را از مردم مخفی نمی‌کند.

 

 مویدی در ادامه مردم را محرم ستاد خوانده و آگاهی از موضوعات و پرونده‌ها را حق قانونی آنان دانست و تصریح کرد: البته این شفاف‌سازی نیازمند فرایندی است.

 

 وی شفاف‌سازی را اولویت کار دولت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست و تاکید کرد: 25 دستگاه در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عضو هستند و رسیدگی به پرونده‌ها با قدرت و قاطعیت در دست بررسی است.

 

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه با مرزنشینان آشنایی کامل دارم، افزود: مرزنشینان حقوقی دارند که باید نظام آن را تامین کند و البته تبعیت مرزنشینان به قانون هم می‌بایست رعایت شود.

 

 مویدی ادامه داد: نگاه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به تجارت سنتی نگاه تهدیدآمیز نیست، بلکه می‌توان از این فرصت به نفع مردم استفاده کرد.

 

  وی با تاکید بر شناسایی تهدیدات موجود در حوزه تجارت سنتی در مرزهای جنوبی کشور بیان داشت: آئین‌نامه‌ای در همین خصوص در شرف ابلاغ قرار دارد که البته اجرای آن تنها با همکاری و همفکری مرزنشینان میسر خواهد بود.

 

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به دغدغه دولت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: ستاد تلاش دارد تا قاچاق را از مبادی رسمی و با اقدامات فنی و پیشگیرانه، کاهش دهد.

 

مویدی ادامه داد: البته تمرکز بر اقدامات دانش‌بنیان در این حوزه نیز در راستای کاهش پدیده قاچاق کالا و ارز به عنوان یکی از مهمترین اقدامات در دستور کار ستاد قرار دارد.

 

وی در ادامه یکی از اقدامات دولت در زمینه استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان را اجرای سامانه ریجستری تلفن همراه عنوان کرد و گفت: کالاهای دیگری نظیر سوخت، پوشاک، لوازم خانگی و ... نیز با آماده‌سازی سامانه در برنامه دولت قرار دارد.

 

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: قانونمندسازی تجارت ملوانی را در قالب یک آیین‌نامه با همت دولت در دست اجرا داریم اما باید بدانیم تا زمانی که در چارچوب قانون تجارت انجام نشود توفیقی حاصل نخواهد شد. 

 

مویدی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس با بیان اینکه نگاه نظام، دولت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز  به پدیده قاچاق نگاهی پیشگیرانه است افزود: راه‌اندازی سامانه‌های جدید با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان یکی از اقدامات ویژه دولت برای کاهش قاچاق کالا و ارز است.

 

وی در ادامه همچنین با اشاره به ضرورت اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: این قانون هم اکنون در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی و اصلاح است که البته اصلاحیه قانون نیز خود پس از اجرا بیانگر تاثیر آن خواهد بود.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال