نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک: صنعت پوشاک در حال نابودی است

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک گفت: یک قاچاق سازمان یافته به دلیل عدم رعایت قوانین در مناطق آزاد در حال انجام شدن است و با عدد و رقم و بر اساس قانون به مسئولان مناطق آزاد ثابت می‌کنیم اما، زیربار نمی‌روند.

بهرام شهریاری  اظهار کرد: بخش عمده‌ای از قاچاق پوشاک از مناطق آزاد وارد کشور می‌شود و مسئولان مناطق آزاد به شدت این موضوع را منکر هستند و از بازگو شدن این موضوع عصبانی می‌شوند.

 

به گزارش تابناک، نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک افزود: یک قاچاق سازمان یافته به دلیل عدم رعایت قوانین در مناطق آزاد در حال انجام شدن است و با عدد و رقم و بر اساس قانون به مسئولان مناطق آزاد ثابت می‌کنیم اما، زیربار نمی‌روند.

 

وی با بیان اینکه با فشار بخش خصوصی، گمرک موظف شده که در مبادی مناطق آزاد نیرو‌های خود را مستقر کند اما، آنچنان که باید اجرایی نشده است، گفت: در دو تا سه منطقه گمرک مسقر شده اما، کافی نیست، مناطقی وجود دارد که گمرک نتوانسته وارد شود، مناطقی وجود دارد که گمرک فقط در برخی از گیت‌های ورودی و خروجی توانسته مستقر شود و این موارد اتفاقاتی است که در حال افتادن است.

 

شهریاری با بیان اینکه مسئولان مناطق آزاد آمار رسمی نمی‌دهند که در این مناطق چه مقدار پوشاک وارد شده است، تصریح کرد: با تمام این قانون شکنی‌ها به دنبال ایجاد هشت منطقه آزاد دیگر هستند.

 

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با بیان اینکه در حال نابودی یک صنعت هستیم آن هم به دلیل اینکه ۱۲ هزار واحد صنفی در این مناطق در حال فروش کالا هستند، خاطرنشان کرد: تیم‌های چتر بازی وجود دارد که مسافرین را به مناطق آزاد می‌برند و چمدان‌های آن‌ها را پر از کالای قاچاق می‌کنند و در بازار تهران تحویل می‌دهند.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال