اجراي طرح توسعه توليد پوشاك با اعطاي تسهيلات از سوي بانك كشاورزي و سازمان برنامه بودجه كشور

در نشست مشترك مديرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران با مديرعامل بانك‌كشاورزي و مدير امور صنعت ومعدن سازمان برنامه و بودجه كشور موانع پرداخت تسهیلات به طرح ملی توسعه پوشاک مورد بررسي قرار گرفت و نحوه اعطاي تسهيلات از سوي بانك كشاورزي وسازمان برنامه و بودجه كشور به اين طرح ملي به تصويب رسيد.

این طرح مبتنی بر تجربه جهانی و موفق فاست فشن می باشد، که با ایجاد بزرگترین مرکز اشتغال در کشور ، پوشاک پر طرفدار طبقه متوسط را با قیمت رقابتی و با برند واحد در فروشگاه‌های زنجیره ای اختصاصی خود عرضه می نماید.

 

معاون وزير ومديرعامل سازمان صنايع كوچك وشهركهاي صنعتي ايران در اين نشست مشترك كه در بانك كشاورزي برگزار شد، از اجراي طرح توسعه توليد پوشاك در مناطق روستايي و محروم كشور با همكاري بانك كشاورزي ، سازمان برنامه و بودجه كشور و تشكل هاي تخصصي پوشاك خبرداد وگفت: توسعه صنايع نساجي و پوشاك از مزيت هاي بسياري در كشور ما برخوردار است لذا بايد موانع پرداخت تسهيلات به طرح ملي توسعه پوشاك هرچه سريعتر برداشته شود تا بتوانيم اين طرح را در سطح استانها اجرايي نماييم.

 

مديرعامل سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران ، ضمن تشريح ضرورت های سرمایه‌گذاری وتوسعه صنعت پوشاک تصريح كرد :سرانه صادرات پوشاک در کشور ما ۸۹ سنت در حالیکه این نرخ در چین با جمعيتي بالغ بر يك ميليارد نفر، ۸۰ دلار و در کشور ترکیه ۱۴۰ دلار می باشد .

 

نجفي عدم توجه به نقش صنعت پوشاک در صادرات از ديگر مشكلات اين صنعت برشمرد و گفت: با اجرای برنامه های همه جانبه توسعه پوشاک، حداقل انتظار از سرانه صادرات پوشاک ایران ۴۰ دلار خواهد بود كه بيش از ۳ ميليارد دلار صادرات براي كشور به همراه خواهد داشت.

 

معاون وزير صنعت ، معدن وتجارت ارزش افزوده بالاي سرمایه گذاری وتوسعه صنعت پوشاک و تمرکز بر استفاده از ظرفیتهای بالقوه مناطق مختلف کشور را از مزيت هاي سرمايه گذاري در حوزه صنعت پوشاك توصيف كرد و گفت: براساس آمار جهانی ارزش پوشاک کشور ۱۵ میلیارد دلاراست كه درسال ۲۰۲۵ به ۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید .

 

گفتني است ، در اين نشست مشترك خدارحمي مديرعامل بانك كشاورزي و اماني مدير امور صنعت و معدن سازمان برنامه و بودجه كشور نيز نكاتي در خصوص تامين مالي اجراي طرح توليد پوشاك در مناطق روستايي و تشكيل و راه اندازي كارگاه هاي روستايي ، شركت پشتيبان مركزي و استاني و فروشگاه هاي مربوطه آن در مناطق مختلف ارائه كردند و در نهايت پس از بررسي راهكارهاي اجرايي تصميماتي درباره موانع موجود نظير اعطاي تسهيلات به شركت پشتيبان مركزي و زير مجموعه هاي استاني و همچنين واحدهاي صنعتي اتخاذ گرديد.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال