نصراللهی : افت 25 درصدی هزینه های نساجی در گرو کاهش مالیات

مشاور وزیر صنعت در امور صنایع نساجی و پوشاک گفت: اگر بتوانیم مسائل مربوط به عوامل بیرونی مانند مالیات و بهره بانکی را کاهش دهیم، 20 تا 25 درصد بهای تمام شده کالا را در صنعت نساجی پایین می آید.

گلنار نصراللهی، مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در نساجی و پوشاک، در برنامه گفت و گوی اقتصادی رادیو گفت و گو در خصوص بالا بودن هزینه تولید در ایران اظهار کرد: متاسفانه آمار و ارقام مسئله بالابودن هزینه تولید را تایید می کند که این امر در کشور ما نسبت به کشورهای همسایه در روند صعودی قرار دارد.


به گزارش فصل اقتصاد ، وی با بیان اینکه بالا بودن هزینه تولید موجب شده کالاهای داخل دچار در بحث رقابت پذیری مشکل شوند، افزود: قیمت تمام شده کالا به عواملی بستگی دارد که از جمله آن می توان به هزینه های درونی کارخانجات که از محیط پیرامون به آن تحمیل می شود، بهره وری نیروی انسانی، ماشین آلات، مسائل مربوط به بیمه، مالیات و بهره بانکی اشاره کرد.


نصراللهی بیان کرد: به عنوان مثال در صنعت نساجی اگر هزینه های مربوط به تامین اجتماعی 30 درصد کمتر شود می توانیم در بحث رقابت پذیری بهترعمل کنیم وهمچنین در بحث بهره های بانکی اگرچه اندکی کاهش داشتهایم، اما در مقایسه با کشورهای همسایه این رقم بالاست.


مشاور وزیر صنعت در نساجی و پوشاک گفت: در حال حاضر صنعت نساجی بالاترین اشتغالزایی را دارد و دولت و بخش خصوصی در تلاش هستند که میزانی از جایگاه از دست رفته این صنعت را دوباره احیا کنند.


وی ادامه داد: اگر بتوانیم مسائل مربوط به عوامل بیرونی مانند مالیات و بهره بانکی را کاهش دهیم شاید 20 تا 25 درصد بهای تمام شده کالا را در صنعت نساجی بتوانیم پایین بیاوریم که این امر در کارخانجات مختلف نیز متفاوت است. 


نصراللهی تصریح کرد: در حال حاضر ما 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت می کنیم که علی القاعده این میزان باید توسط مصرف کننده نهایی پرداخت شود و این نیز عاملی برای افزایش قیمت تمام شده در صنعت نساجی است.


مشاور وزیر صنعت در نساجی و پوشاک تاکید کرد: در سالجاری یکی از برنامه های وزارت صنعت بحث بازسازی و نوسازی صنایع است که صنعت نساجی و پوشاک در اولویت کاری قرار دارد و این امر می تواند در بهره وری بسیار موثر و مهم باشد.


وی با اشاره به اینکه بالای 95 درصد تولید فعلی درحوزه نساجی در دست بخش خصوصی است، گفت: اگر شرایط اقتصادی مناسب برای بخش خصوصی فراهم شود می تواند اقدامات مثبتی را درون بنگاه های مربوط به حوزه نساجی انجام دهد و به بهره وری مناسب دست پیدا کند.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال