رئیس سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب در سال جاری

رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر ۴۲ میلیون ایرانی تحت پوشش خدمات سازمان تامین اجتماعی هستند. منبع: ایسنا سیدتقی نوربخش در دیدار با مدیران تامین اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: حدود نیمی از جمعیت کشور از خدمات سازمان تامین اجتماعی در ابعاد مختلف بهره می‌برند به طوری که این سازمان در پوشش ریسک و ایجاد امنیت اجتماعی نقش و رسالت خطیری بر عهده دارند.

وی نقش امنیت اجتماعی را در تقویت امنیت ملی و رضایتمندی مردم مهم و ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: در دولت روحانی سازمان تامین اجتماعی با خروج از حاشیه‌ها در این پنج سال سعی کرده همواره با نگاه رو به جلو ناهمواری‌ها و چالش‌های گذشته را برطرف و بیش از هر زمان دیگر هدفگذاری خود را خدمت‌رسانی به مردم قرار دهد. 

رئیس سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی در سال‌های اخیر با برخی چالش‌ها و حاشیه سازی‌ها روبرو بوده که ما سعی کردیم به دور از این فضا هدفگذاری اصلی‌مان را روی خدمت‌رسانی واقعی به مردم قرار دهیم. 

نوربخش گفت: بودجه ما در سال جاری براساس تصویب هیئت امنا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که ۲۴ درصد بودجه کل کشور را شامل می‌شود. 

وی پرداخت ماهانه این سازمان را به طور متوسط ۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این پرداختی شامل مستمری، حوزه درمان و ۱۸ تعهد این سازمان اعم از بیمه بیکاری، پرداخت هزینه‌های غرامت، فوت، زایمان و ... است که به بیمه شدگان پرداخت می‌شود. 

رئیس سازمان تامین اجتماعی به رقم درآمد و هزینه این سازمان و تعادل‌بخشی در این حوزه اشاره کرد و گفت: باید ماهانه ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرده و نسبت به هزینه‌کرد این منابع اقدام کنیم که این شرایط همان تحقق اقتصاد مقاومتی است که نه تنها باری به دوش دولت نمی‌گذاریم بلکه یار دولت در کمک به اقشار نیازمند و تحت پوشش تامین اجتماعی هستیم. 

نوربخش با بیان اینکه در حال حاضر ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در کشور مستمری دریافت می‌کنند، اظهار کرد: ما در همه ابعاد نسبت به پرداخت حق و حقوق این مستمری‌بگیران در حوزه‌های معاش، درمان، مسکن و خواربار اقداماتی مناسب انجام داده و حتی سالانه ۵۰ هزار نفر از مستمری‌بگیران را به اماکن زیارتی اعزام می‌کنیم. 

وی تصریح کرد: این کار عظیمی است که ما برای جامعه تحت پوشش خودمان انجام می‌دهیم و سعی می‌کنیم تا شرایط مناسبی را برای آسودگی زندگی جامعه هدف خود فراهم آوریم. 

رئیس سازمان تامین اجتماعی در ادامه به تدارک دو بسته راهبردی در سال حمایت از تولید داخلی و کالای ایرانی اشاره کرد و افزود: ما هم در بخش عرضه و هم تقاضا رویکرد حمایتی را مدنظر قرار دادیم به طوری که در سال جاری بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب و دارای کارگاه‌های فعال مورد توجه قرار گرفته تا آنها بتوانند با پرداخت حق بیمه خود آن هم به صورت قسطی به افزایش توان تولید و اشتغال کمک کنند. 

نوربخش بیان کرد: کارفرمایانی که نسبت به بکارگیری نیروی جدید اقدام کنند از پرداخت حق بیمه معاف خواهند شد و کارفرمایان به ازای استخدام دو نفر از پرداخت حق بیمه یک نفر معاف شده و دولت بسته‌های حمایتی را در این زمینه مورد توجه قرار می‌دهد.

 

 

 

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال