امکان تامین ۱۰۰ درصدی پتو در داخل

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره گروه صنعتی گلبافت گفت: امکان تامین صددرصدی نیاز کشور به پتو در داخل وجود دارد مشروط به اینکه از تولیدکنندگان به معنی واقعی حمایت و پشتیبانی شود.

 احمد گرشاسبی در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد ضمن اشاره به وجود ۱۰ شرکت فعال در زمینه تولید پتو در کشور افزود: این شرکت های از توان لازم برای تامین نیاز کشور به این کالا برخوردارند به شرط اینکه جلوی سیل قاچاق و واردات بی رویه به مملکت گرفته شود.

 

وی همچنین اظهارداشت: اگر جلوی قاچاق و واردات بی حساب و کتاب پتو به کشور گرفته نشود میزان تولید شرکت های مزبور حداقلی و حتی بیم تعطیل این واحدها نیز می رود.

 

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره گروه صنعتی گلبافت با بیان اینکه در حال حاضر سهم بازار پتو از تولید داخلی ۵۰ درصد است، گفت: تولید ملی امروزبه حمایت واقعی نیاز دارد بنابراین باشعار هیچ وقت تولید، اشتغال، صادرات و غیره در جامعه شکل نخواهد گرفت.

 

وی در ادامه ضمن اشاره به این جمله که قیمت کالای ایرانی در پاره ای از موارد گران تر از کالای خارجی در بازار عرضه می شود، افزود: مواد اولیه، دستمزد و هزینه های سربار دیگر در قیمت تمام شده کالا بسیار تاثیرگذار است.

 

به گزارش  رادیو اقتصاد، گرشاسبی تصریح کرد: مواد اولیه مورد نیاز تولید در تمامی حوزه ها بالاخص نساجی با قیمت بسیار نازل تردر اختیار شرکت های خارجی قرار می گیرددر حالیکه تولیدکنندگان داخلی با قیمت بالا و به زحمت مواد اولیه مورد نیاز را تهیه ومصرف می کنند.

 

وی  اضافه کرد: جدا از این هزینه دستمزد تولید در ایران به نسبت سایر ممالک جهان بالاست.

 

مدیرعامل و عضو هیئت مدیره گروه صنعتی گلبافت گفت: متاسفانه خطوط تولید بسیاری از کارخانجات داخلی فرسوده و قدیمی است از اینرو صاحبان این واحدها از حیث مالی توان نوسازی و تجهیز خطوط به تکنولوژی و فناوری روز دنیا را ندارند به همین سبب مجبورند از نیروی انسانی بیشتری در بحث تولید استفاده کنند.

 

وی در این مصاحبه رادیویی افزود: نیروی انسانی بیشتر و تولید کمتر هزینه دستمزد را به شدت افزایش می دهد.

 

گرشاسبی تصریح کرد: اگر تمامی تولیدکنندگان بتوانند با ظرفیت صددرصدی کار کنند بدون شک هزینه دستمزد سرشکن و کاهش پیدا خواهد کرد ولی در برابر اگر کارخانجات با ظرفیت کم و نیروی انسانی بالا به تولیدبپردازند به یقین نرخ دستمزد بالا می رود البته این گفته به معنی بالا بودن حقوق کارگر نیست.

 

وی ادامه داد: مبلغی که سهم دستمزد مستقیم تولید می شود باید با میزان تولید و پرسنلی مشغول بکار در خط تولید همخوانی داشته باشد که در حال حاضر این چنین نیست.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال