کميته مشترک مجلس و دولت براي رصد قاچاق پوشاک تشکيل مي‌شود

کميته‌اي متشکل از نمايندگان مجلس، دولت و بخش خصوصي به منظور رصد روزانه روند مبارزه با قاچاق پوشاک تشکيل مي‌شود.

نشست مشترک کميسيون هاي امنيت ملي و سياست خارجي، صنايع و معادن و حقوقي و قضايي مجلس براي حمايت از کالاي ايراني و بررسي قاچاق کالا در حوزه پوشاک برگزار شد.

 

به گزارش خبرگزاری آریا، در اين نشست که با حضور روسا و نمايندگان سه کميسيون و همچنين رئيس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، رئيس سازمان مناطق آزاد ، رئيس سازمان توسعه تجارت ، رئيس گمرک و روساي انجمنها و اتحاديه پوشاک برگزار شد، گزارش دستگاه هاي اجرايي و چالش هاي پيش روي حوزه پوشاک کشور بررسي شد.

 

همچنين در اين نشست اقدامات 8 گانه اي براي حمايت از کالاي ايراني پيشنهاد شد که از جمله آنها ارتقاي کيفيت توليدات داخلي، حمايت فني و مهندسي از توليدکنندگان داخلي، تخفيف هاي مالياتي به توليدات داخلي در مقابل تعرفه وارداتي و مشوق هاي صادراتي براي توليدکنندگان وطني در راستاي رقابت پذيري است.

 

به علاوه کميته اي متشکل از نمايندگان اين سه کميسيون مجلس، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و بخش خصوصي به منظور رصد روزانه روند مبارزه با قاچاق پوشاک تشکيل مي شود.

 

اين کميته موظف است تا گزارش نظارتي خود را به صورت ماهيانه به مجلس ارائه کند، همچنين به منظور پيگيري راهبردها و مصوبات حوزه قاچاق کالا هر سه ماه يک بار نيز کميسيون هاي امنيت ملي، حقوقي و قضايي و صنايع و معادن مجلس با حضور دستگاه هاي اجرايي در نشست مشترکي گزارش هاي مربوط را مورد بررسي قرار مي دهند.

 

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال