تحقق ۸۶ درصدی درآمدهای مالیاتی

دولت در ۱۱ ماهه ابتدای سال گذشته 8/921 هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی کسب کرده که این میزان حدود ۸۶ درصد رقم مصوب و پیش‌بینی شده در این دوره بوده است.

بررسی وضعیت بودجه عمومی دولت به استثنای درآمدها و پرداخت‌های اختصاصی در بهمن‌ماه امسال که از سوی بانک مرکزی منتشر شده نشان می‌دهد که ۱۲۵۶ هزار میلیارد ریال از درآمدهای دولت به نسبت 6/1602 هزار میلیارد ریال مصوب در ۱۱ ماهه سال ۹۶‌ محقق شده است.


بر پایه این گزارش، میزان درآمدهای مصوب مالیاتی در ۱۱ ماه سال گذشته1/1072 هزار میلیارد ریال بوده که از این میزان 8/921 هزار میلیارد ریال محقق شد.

 

به گزارش  جهان صنعت، در بخش مالیات اشخاص حقوقی طی ۱۱ ماهه سال گذشته 6/337 هزار میلیارد ریال درآمد مصوب شده بود که از این میزان 6/243 هزار میلیارد ریال محقق شد. همچنین از پیش‌بینی 7/158 هزار میلیارد ریال درآمد در بخش مالیات بر درآمدها نیز5/134 هزار میلیارد ریال نهایی شده است.


دولت در ۱۱ ماه سال ۹۶ موفق به کسب ۲۵ هزار میلیارد ریال مالیات بر ثروت شده و در عین حال پیش‌بینی درآمد در این خصوص به میزان 2/27 هزار میلیارد ریال بوده است.جمع مصوب مالیات‌های مستقیم در ۱۱ ماه سال گذشته به میزان 6/523 هزار میلیارد ریال بود که از این میزان، ۴۰۳ هزار میلیارد ریال محقق شد.

 

در بخش مالیات بر واردات نیز دولت ۱۶۰ هزار میلیارد ریال درآمد ۱۱ ماهه پیش‌بینی کرده بود که در نهایت تا پایان بهمن‌ماه توانست بیش از میزان مصوب یعنی 9/175 هزار میلیارد ریال از آن را کسب کند.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال