واردات کالای مشابه، نفس بنگاه‌های تولیدی را بند آورد / اخذ ۴ مرحله مالیات بر ارزش افزوده از تولیدکنندگان

نساجی از جمله صنایعی است که در صورت گسترش در آن می توان از واردات حجم بالایی از کالاهای مشابه داخلی به کشور و خروج ارز جلوگیری کنیم.

با نام گذاری سال جاری به سال حمایت از کالا ایرانی و در راستای تحقق شعار سال میزان در سلسله مصاحبه‌هایی به بررسی شرایط تولیدکنندگان در حوزه‌های کاری مختلف و پیشنهادهای آنها برای بهبود در اوضاع آنها پرداخته است.

 

صنعت نساجی زیرشاخه های متفاوتی دارد که یکی از آنها صنف کشباف و جوراب است. به این اتحادیه سری زدیم تا از آخرین شرایط آن مطلع شویم.

 

سید علی اصغر بهبهانی  در خصوص اقدامات لازم برای حمایت از کالای ایرانی گفت: تولید کنندگان به عنوان بخش اصلی اقتصاد تقاضا دارند موضوع اخذ مالیات بر ارزش افزوده بر روی کالا‌های تولیدی بازبینی شود و در نهایت مصرف کننده نهایی پرداخت کننده مالیات بر ارزش افزوده باشد.

 

به گزارش  خبرگزاری میزان، وی در توضیح اخذ مالیات بر ارزش افزوده بیان کرد: به طور مثال از ابتدای تولید تا مرحله پایانی در ۴ مرحله از تولید کنندگان مالیات بر ارزش افزوده دریافت می‌شود که حداقل در دو مرحله میزان آن ۹ درصد است.

 

بهبهانی افزود: ثبات اقتصادی سبب تهیه راحت‌تر مواد اولیه برای تولید کنندگان می‌شود.

 

وی عنوان کرد: با سختگیری در واردات کالای مشابه می‌توانیم در راستای حمایت از تولید داخلی گام برداریم، زیرا در شرایط فعلی تولید کنندگان داخلی توان تولید محصولات با کیفیت بالا را دارند.

 

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان کالای کشباف و جوراب تهران گفت: درحال حاضر تولید کنندگان این صنف با ظرفیت ۴۰ الی ۵۰ درصدی مشغول به کارند که در صورت حمایت می‌توانیم کالا‌های تولیدی را مصرف و مازاد آن را صادر کنیم.

 

بهبهانی با اشاره به اینکه در این صنف در حدود ۳ هزار و ۵۰۰ تولید کننده مشغول به کار می باشند، گفت: با فراهم شدن شرایط مناسب برای تولید کنندگان می‌توانیم شاهد رقابت پذیری کالا‌های داخلی در بازار‌های بین المللی باشیم.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال