رئیس کمیسیون صنایع در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران چهار عامل نگران‌کننده در سال جدید تولید را تهدید می‌کند

رئیس کمیسیون صنایع اتاق گفت: به 4 دلیل شامل هیجانات ارز، وضعیت ناخوشایند بانک‌ها، مشکلات صندوق‌های بازنشستگی، جو سیاسی پیش رو و احتمال خروج آمریکا از برجام نگاه مثبتی برای سال آتی وجود ندارد.

سال 96 برای دومین سال متوالی رشد اقتصادی 4 درصدی را به ثبت رساند. برخی فعالان اقتصادی و دولتمردان معتقدند این رقم حکایت از برچیده شدن رکود در کشور و جان گرفتن بنگاه‌های اقتصادی دارد، در حالی که اکثر فعالان بخش خصوصی که بیش از دیگران با مشکلات اقتصادی درگیر هستند نظری مخالف با گروه اول داشته و معتقدند رشد 4 درصدی مانند گذشته به صنایع بزرگ مربوط است و دستاورد ملموسی برای اقتصاد و تولید کشور به همراه نیاورده است.

ابوالفضل روغنی گلپایگانی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران در گفت‌وگو با «پایگاه خبری اتاق ایران» معتقد است رشد 4 درصدی اعلام شده در سال 96 بیشتر در زمینه نفت و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی بوده و در کل صنایع کشور دیده نمی‌شود.

به گفته وی با شرایط موجود نمی‌توان نگاه مثبتی به وضعیت اقتصادی در سال جدید داشت و حتی احتمال ثبات رشد 4 درصدی نیز بسیار پایین است.

روغنی گلپایگانی توضیح داد: به 4 دلیل شامل هیجانات ارز، وضعیت ناخوشایند بانک‌ها، مشکلات صندوق‌های بازنشستگی، جو سیاسی پیش رو و احتمال خروج آمریکا از برجام نگاه مثبتی برای سال آتی وجود ندارد.

رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران معتقد است: سال 96 برای صنایع جزو بدترین سال‌ها بعد از انقلاب بوده است که دلیل آن به رکود بنگاه‌ها و نبود نقدینگی بازمی‌گردد.

روغنی با اشاره به انعقاد قرارداد برجام گفت: انتظار داشتیم روابط بانکی و شرایط تولید با وجود روابط سیاسی به وجود آمده بهتر شود، همچنین با تاکید بر اقتصاد مقاومتی باید اتفاقات بهتری می افتاد که متاسفانه شاهد آن نبودیم.

به گفته وی تنها در صورتی که فضای سیاسی دنیا به نفع ایران تغییر کند و بانک‌ها اصلاحات اساسی انجام دهند در سال 97 احتمال بهبود شرایط وجود دارد.

 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال