در ۱۰ ماهه نخست امسال: ۲۰.۱ میلیون دلار صادرات فرش و نساجی تحت پوشش بیمه‌ای صندوق ضمانت صادرات ایران قرارگرفت

مدیر اداره روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران گفت: ۲۰.۱ میلیون دلار صادرات فرش و نساجی در ۱۰ ماهه نخست امسال تحت پوشش بیمه‌ای صندوق ضمانت صادرات ایران قرارگرفته است.

مدیر اداره روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران،  گفت: ۲۰.۱ میلیون دلار صادرات فرش و نساجی در ۱۰ ماهه نخست امسال از طریق صندوق پوشش داده‌شده است که این رقم در مدت مشابه آن در سال گذشته ۱۸.۵ میلیون دلار بوده است.

 

به گزارش  عصر فرش، سخاوت مرادی، افزایش ۹ درصدی ضمانت صادرات فرش و نساجی در ۱۰ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال ۹۵ را تأکید کرد و افزود: این صندوق به پشتوانه حمایت‌های مالی دولت، علاوه بر پوشش ریسک‌های سیاسی و تجاری صادرات، با صدور انواع ضمانت‌نامه اعتباری، به تأمین منابع مالی موردنیاز صادرکنندگان نیز کمک می‌نماید.

 

به گفته وی، دولت‌ها به‌منظور تشویق صادرکنندگان به توسعه فعالیت‌های صادراتی خود و کاهش نگرانی آن‌ها در این زمینه و ارائه پوشش‌های لازم به آن‌ها در مقابل ریسک‌های سیاسی و تجاری اقدام به ایجاد شرکت‌های بیمه اعتبار صادراتی می‌کنند.

 

مدیر اداره روابط عمومی صندوق ضمانت صادرات ایران تصریح کرد: این قبیل شرکت‌های بیمه به‌طور عمده وابسته به دولت و متکی به حمایت‌های مالی آن بوده و اغلب ریسک‌هایی را پوشش می‌دهند که به‌طورمعمول از سوی شرکت‌های بیمه تجاری قابل پوشش نیستند.

 

مرادی، اظهار داشت: در این راستا و به‌منظور تأمین امنیت مالی صادرکنندگان ایرانی و درنتیجه توسعه مؤثر صادرات غیرنفتی کشور، صندوق ضمانت صادرات ایران با همکاری آنکتاد، به‌عنوان تنها شرکت دولتی بیمه اعتبار صادراتی وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۳۵۲ تأسیس شد و فعالیت خود را تحت نظارت مرکز توسعه صادرات ایران آغاز نمود.

منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال