هزینه ایجاد یک شغل در صنعت پوشاک چقدر است؟

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنعت نساجی از ورود ۳۰۰ میلیون دلاری ماشین آلات در این حوزه طی ۹ ماهه سال جاری خبر داد.

گلنارنصرالهی  افزود: این در حالی است که طی سال های گذشته بطور متوسط سالانه 250 تا 300 میلیون دلار ماشین آلات صنعت نساجی به کشور وارد می شد.

 

به گزارش تسنیم، وی همچنین اظهارداشت: ورود ماشین آلات صنایع نساجی طی 9 ماهه سال جاری 50 تا 60 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد را نشان می دهد.

 

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور نساجی و پوشاک گفت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به ارزش 400 میلیون دلار ماشین آلات صنعت نساجی به کشور وارد شود.

 

وی در ادامه افزود: این اعداد و ارقام بیانگر اینکه روند سرمایه گذاری در حوزه صنعت نساجی به سمت افزایشی است.

 

نصرالهی بیان داشت: جلوگیری از کالاهای قاچاق، محدودیت ورود محصولات نساجی به مناطق آزاد، حمایت های بخش دولتی همه و همه در توسعه سرمایه گذاری و رونق اقتصادی در صنعت نساجی کشور بسیار حائز اهمیت است.

 

وی همچنین ضمن اشاره به این جمله که پوشاک زنجیره نهایی صنعت نساجی است، گفت: بیشترین ارزش افزوده در صنعت مزبور مربوط به پوشاک است.

 

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنعت نساجی افزود: بخش پوشاک نسبت به سایر صنایع حتی برخی از رشته های نساجی مثل ریسندگی و بافت در واحد سرمایه گذاری اشتغال بیشتری را ایجاد می کند.

 

وی اضافه کرد: سرانه ریالی برای ایجاد اشتغال به ازای یک نفر در صنعت پوشاک به نسبت سایر صنایع و همینطور سایر رشته های صنعت نساجی کمتر است.

 

نصر الهی بیان داشت: هر اشتغالی در صنعت پوشاک امروز نیازمند 27 تا 30 میلیون تومان منابع مالی است.

 

وی در ادامه این مصاحبه رادیویی گفت: توجه به مدل و طراحی از عوامل کلیدی در صنعت پوشاک و نساجی که خوشبختانه طی سالیان اخیر گام های مثبتی در این حوزه برداشته شده است.

 

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنعت نساجی ضمن اشاره به این جمله که صنعت پوشاک به عنوان موتور محرک صنایع نساجی محسوب می شود، افزود: این صنعت می‌تواند سهم بسزایی در تولید ارزش افزوده، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد صادرات غیرنفتی کشور داشته باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهارداشت: امسال 12 هزار میلیارد تومان از محل طرح رونق تولید در قالب سرمایه در گردش به صنایع مختلف کشور به ویژه نساجی اختصاص یافته است.

 

نصر الهی افزود: جدا از این اختصاص چهار هزار میلیارد تومان منابع مالی دیگر جهت بازسازی و نوسازی صنایع گوناگون در کشور برنامه ریزی شده است.

 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال