هویت اصفهان با صنعت نساجی گره خورده است

دستیار ویژه استاندار اصفهان گفت: در حقیقت هویت اصفهان با صنعت نساجی گره خورده و مدرنیزه شدن صنعت اصفهان توسط شرکت پلی‌اکریل آغاز شده است.

 امیر کریمی در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نساجی اصفهان اظهار داشت: در خصوص مشکلات، مردم، صنعت‌گر، رئیس جمهور و مجلس همه به یک صورت صحبت کرده و همه گلایه‌مند هستند از این رو باید گفت پس چه کسی باید این مشکلات را حل کند.
 
 
دستیار ویژه استاندار اصفهان  افزود: آن چه که در این 39 سال گذشته انجام می‌دادیم حتماً درست نبوده که اکنون با مشکلاتی مواجه شدیم، آیا قوانین لازم در مجلس تصویب نمی‌شود، آیا مجری خوبی در دولت نداریم که اکنون با مشکلاتی مواجه هستیم؟
 
به گزارش تسنیم ، دستیار ویژه استاندار اصفهان تصریح کرد: مسائل و مشکلاتی داریم که این مشکلات به دلیل این به وجود آمده که نتوانستیم منافع دولت را با منافع بخش خصوصی در یک راستا قرار دهیم.
 
 
وی گفت: زمانی در صنعت می‌توانیم به صورت مجری باشیم و قانون وضع کنیم که منافع دولت در راستای منافع بخش خصوصی باشد تا مشکلات حل شود.
 
 
کریمی بیان کرد: در بسیاری از مسائل می‌بینیم که اگر بخواهیم منفعت کاسبی کنیم باید خلاف حرکت دولت باشد که این مشکل اساسی امروز ما در بخش اقتصاد است.
 
 
 
وی ادامه داد: اگر اصل 44 قانون اساسی به خوبی اجرا می‌شد شاید امروز با مشکل مواجه نبودیم و شرکتی همچون پلی‌اکریل وضعیتش به این صورت نبود، از این رو باید گفت در بخش خصوصی هم به خوبی عمل نکردیم.
 
 
دستیار ویژه استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: یک سری صنعت‌گر نماهایی آمدند و از اصل 44 قانون اساسی سوء استفاده کردند، اصل 44 قانون که مورد حمایت مقام معظم رهبری هم بوده بسیار قانون مترقی است.
 
 
 
وی افزود: اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم باید گفت قوانین مترقی در بحث صنعت داریم ولی چرا از آن‌ها استفاده نمی‌شود، مشخص نیست.
 
 
کریمی خطاب به حاضران در مراسم گفت: آیا شما می‌دانید آخرین ابلاغیه تدوین برنامه حمایت از صنعت و جلوگیری از کارخانه‌جات کشور چه زمانی توسط معاون رئیس جمهور ابلاغ شده است؟ این ضعف کار ما است، یا اطلاعات آن کانالی که باید را طی نمی‌کند و یا اینکه واقعاً نمی‌خواهند اطلاعاتی را به گوش مردم برسانند.
 
 
 وی با بیان اینکه در حقیقت هویت اصفهان با بخش نساجی گره خورده و مدرنیزه شدن صنعت اصفهان توسط شرکت پلی‌اکریل آغاز شده است، گفت: شرکت پلی‌اکریل نه تنها یک شرکت تأمین کننده مواد نساجی است بلکه هویت اصفهان با این کارخانه گره خورده است.
 
دستیار ویژه استاندار اصفهان بیان کرد: اگر رئیس جمهور امشب در تلویزیون سخنرانی داشته باشند همان صحبت‌هایی را مطرح می‌کنند که ما می‌گوییم در مجلس و مجامع هم به همین صورت است، از این رو باید گفت کجا باید رفت که مسائل به هم وصل هستند؟ آن جایی که بانک‌های ما حداقل به بخش نامه‌ها و ابلاغیه‌هایی که از طرف هیئت دولت از طریق مراجع به آن‌ها ابلاغ می‌شود، توجه کنند.
 
 
وی با بیان اینکه متأسفانه به صورت جزیره‌ای عمل می‌کنیم، اظهار داشت: آن‌گونه که باید به مسائل عمل نمی‌کنیم، در صنایع بالادستی نساجی همچون پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها باید بتوانیم ارزش افزوده‌ای برای مواد حاصل کنیم، قانونی داریم که باید پتروشیمی ابتدا مواد را به نساجی‌های داخل کشور ارائه دهد تا محصول نهایی به فروش برسد اما متأسفانه امروز بیشترین مواد پتروشیمی صادر می‌شود.
 
 
کریمی افزود: در حیطه اصفهان اجازه نمی‌دهیم مواد اولیه که نیاز کارخانه‌جات ما بوده را قبل از تخصیص صادر کنیم.
 
 
وی بیان کرد: چرا وزارت صنایع وقتی که قصد تخصیص ارز را دارد، ارزی که به مواد اولیه یک محصول تخصیص می‌دهد با ارزی که به محصول نهایی تخصیص می‌دهد باید به یک صورت باشد؟
 
 
دستیار ویژه استاندار اصفهان اضافه کرد: بدون تعارف باید گفت به سرمایه‌گذاری خارجی نیاز داریم، بودجه مورد نیاز با درآمد همخوانی ندارد در صورتی که هیچ راهی به جز تشویق سرمایه‌گذاری در ایران نداریم.
 
 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال