سهم ۳۰درصدی نساجی از هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است / عدم حمایت دولت نساجی را تعطیل می‌کند

​رئیس فراکسیون حمایت از صنعت نساجی مجلس، گفت: علی رغم اینکه در کشور به صنعت نساجی بی مهری شده در حال حاضر نیز بیشترین میزان اشتغال را به خود اختصاص داده است.

سیدناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص مشکلات صنعت نساجی کشور، اظهار داشت: علی رغم اینکه در کشور به صنعت نساجی بی مهری شده و باتوجه به فعالیت واحدهای تولیدی با کمتر از ظرفیت خود در حال حاضر نیز بیشترین میزان اشتغال را به خود اختصاص داده است.

عدم حمایت دولت از نساجی این صنعت را تعطیل می‌کند

رئیس فراکسیون حمایت از صنعت نساجی مجلس شورای با بیان اینکه با توجه به روندی که در کشور جریان دارد به زودی به دلیل عدم حمایت دولت از این صنعت شاهد تعطیلی آن می‌شویم، گفت: ماشین‌آلات واحدهای فعال در صنایع نساجی قدیمی هستند که باید دولت با حمایت‌های خود در قالب وام‌های کم بهره به نوسازی تجهیزات آنها کمک کند.

سهم 30درصدی صنعت نساجی از هدفمندی یارانه‌ها محقق نشده است

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید از واحدهای تولید در راستای کاهش هزینه‌های تولید حمایت شود، ادامه داد: قیمت حامل‌های انرژی بعد از هدفمندی یارانه‌ها افزایش چشمگیری داشته است اما مقرر شده بود تا 30 درصد از منابع افزایش قیمت حامل‌های انرژی در اختیار تولیدکنندگان که تا کنون چنین حمایتی نیز صورت نگرفته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه پرداخت مالیات‌ها از جمله مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمده نیز باعث افزایش هزینه تولید صنایع نساجی شده است، عنوان کرد: در برخی از کشورها مانند ترکیه برای حمایت از این صنعت و حفظ اشتغال آن به برخی از برندها اعلام کرده که در ایران نمایندگی برپا کنند و تا 75درصد از تعرفه‌های آنها را پرداخت می‌کند با چنین شرایطی تولیدکننده داخلی توان رقابت را ندارد.

وعده مشوق‌های صادراتی دولت به تولیدکنندگان عملی نشد

وی ادامه داد: از طرفی همه ما سنگ ایجاد اشتغال را به سینه می‌زنیم اما از افرادی که ایجاد اشتغال کرده‌اند حمایت نمی‌کنیم، برخی از تولیدکنندگان صادرات انجام داده‌اند اما هنوز وعده‌های داده شده به آنها در خصوص مشوق‌های صادراتی محقق نشده است.

رئیس فراکسیون حمایت از صنعت نساجی مجلس شورای اسلامی در پایان، خاطرنشان کرد: با توجه به قاچاق و واردات بی‌رویه منسوجات، همچنین عدم حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی و توافق دولت ایران با دولت ترکیه در زمینه تعرفه ‌ترجیحی تولیدکننده داخلی توان رقابت با برندهای خارجی از جمله ترکیه‌ای را ندارد./

پایان پیام

 
منبع :
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
متن نظر :
ارسال نظر
نظرات کاربران
میزان اهمیت
ایمیل
توضیحات
ارسال